Kostnad för bredbandsuppkoppling

donald duck

Medlem
Gick med
8 Aug 2011
Hoj
japansk riskokare
Funderar på om det är rimligt att som företag betala 1500kr+moms per månad samt bindningstid på 36 månader för en bredbandsuppkoppling.
Samma bredbandsuppkoppling kan jag som privatperson på samma adress få för 225kr månaden med 12 månaders bindningstid.

Som företag får man alltså betala 833% mera än som privatperson samt 3 gånger så lång bindningstid.

Säljaren ifråga som skickade avtalet ville också att jag skulle skriva på och faxa tillbaka inom 15 minuter. :näsblod

Last edited:
Säljare tillhör den lägsta formen av avskum och dom har en särskild plats i helvetestrattens nionde cirkel bredvid judas bajstunna. Viss skepsis är befogad.

Har 2mbit fiber för ca 500:-/månad + moms. Vill man ha mer krut så kostar det bra mycket mer.

Ja, det där är ett väldigt konstigt fenomen. TRE hade faktiskt bättre villkor för företag kontra privatperson, samma pris plus momsen dock men det känns rimligt.

Idag skulle jag sätta ut en lyft på blocket och kollade priset i den kategorin jag ville annonsera i. 90:- för privatperson, 195:- för företag :brinnerup
Jag slängde ut den som privatperson men skrev firmanamnet som namn ändå, inte fan tänker jag skänka bort pengarna till Blocket :mad:

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026