Kostnad för att LV-regga cross

Ericus

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Kalix
Hoj
Ingen just nu
Vad kostar det på ett ungefär att LV-regga en cross, och vad ska göras?
Nu vet jag att ni är sugna att svara "det är billigare att köpa en färdigreggad", men det är inte vad jag vill veta.

Tack på förhand!
 
Ericus skrev:
Vad kostar det på ett ungefär att LV-regga en cross, och vad ska göras?
Nu vet jag att ni är sugna att svara "det är billigare att köpa en färdigreggad", men det är inte vad jag vill veta.

Tack på förhand!

Om du tänkte på din RM125 -00, så kan du glömma hela saken på en gång!
det finns knappast ett COC intyg på en RM. o än mindre en -00.a

sorry M8...
 
Om det lät sig göras skulle det vara en rätt vanlig syn med 16-åringar körandes reggade fulleffektcrossar på gatan.
Men vill du bevisa att det går, så varsågod.
/u
 
Nej, tänkte inte på suzukin. Den är såld för länge sedan.
Har en polare som säljer sin Yamaha WR450, är det svårt att regga en sådan?
Vad är COC-intyg?
 
Ericus skrev:
Nej, tänkte inte på suzukin. Den är såld för länge sedan.
Har en polare som säljer sin Yamaha WR450, är det svårt att regga en sådan?
Vad är COC-intyg?
Ett COC intyg är ett typintyg för din motorcykel utfärdat av tillverkaren själv. Där står det bland annat uppgifter som tyder på att motorcyklen uppfyller krav som avgas, buller och effekt om nödvändigt samt vissa bromsprov. Finns några fler punkter med där också men dessa är de vessäntliga. Har du inget COC intyg så är inte hojen mycket till å regga faktiskt, då får du göra alla dessa prov och tester själv vilket blir mycket dyrt samt att du kommer få en hel del pappersarbete att göra, papper som ska fram som inte finns = mycket pengar + då alla testerna den måste genomgå, 10 tusen är ingen underdrift i detta fallet.
 
Ericus skrev:
Nej, tänkte inte på suzukin. Den är såld för länge sedan.
Har en polare som säljer sin Yamaha WR450, är det svårt att regga en sådan?
Vad är COC-intyg?

Den borde gå, vet att det gick på wr426 i allafall, däremot så måste du inhandla ett LV-kit bestående av typ blinkers, hastighetsmätare, lyse, tuta o annat tjafs.. gick på över 10000:- till 426 för några år sen.
 
Tamtech skrev:
Den borde gå, vet att det gick på wr426 i allafall, däremot så måste du inhandla ett LV-kit bestående av typ blinkers, hastighetsmätare, lyse, tuta o annat tjafs.. gick på över 10000:- till 426 för några år sen.
Annars kan du kontakta mig angående elkopplingar om du vill komma undan billigt. Blinkers, tuta, lampor mm är inte dyrt. Själv kom jag undan för runt tusenlappen + instrumenteringen som är rätt dyr.
 
Tamtech skrev:
Den borde gå, vet att det gick på wr426 i allafall, däremot så måste du inhandla ett LV-kit bestående av typ blinkers, hastighetsmätare, lyse, tuta o annat tjafs.. gick på över 10000:- till 426 för några år sen.
Nja, för några år stod jag i valet och kvalet mellan att köpa en WR450 eller en KTM 450EXC. LV-kittet kostade 3000:- i samband med köp av ny hoj i alla fall, sedan fick man mecka själv och bekosta besiktningen då. Jag valde KTM som hade allt det klart och kostade 3000:- mindre med bättre komponenter. :)
 
De flesta wr450 och ktm exc är ju redan landsvägreggade. Är just den årsmodellen kompisaren har inte LV reggad? Köp inte en KTM exc 2002-2006 för just till dem så har inte KTM fullt reservdelslager bla fattas en massa drev.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top