Kostnad för att bli stoppad med felreggad hoj?

Bale

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2007
Hoj
GasGas EC 300 -10
Har bokat tid för reg. bes, 25 kW till obeg.
Ringde försäkringsbolaget och frågade om försäkringen gäller utan strypningarna i och fick då ett klart och tydligt svar; att det inte spelade någon roll.

Har en Klassikerförsäkring hos Bilsport och Mc och A obeg.
En reg. bes kostar 850 kr. Vad kostar det att bli stoppad av polisen i mitt fall?

Har fått för mig att det är enklare att sälja en 25 kW hoj så det är ännu ett argument för att inte regga om.

ja förstår inte varför du ska regga om den....
om det inte spelar någon roll med försäkringen, och jag har aldrig nånsin varit med om/ hört talas om att polisen stannat någon och kollat om den är strypt eller inte och undersökt det...

ja förstår inte varför du ska regga om den....
om det inte spelar någon roll med försäkringen, och jag har aldrig nånsin varit med om/ hört talas om att polisen stannat någon och kollat om den är strypt eller inte och undersökt det...

speciellt inte om man har tungt kort, va fan ska dom kolla då för:va

Enligt polisen som satt fast mig för olovlig körning när dem inte hittade strypningen var att det är olagligt att åka en hoj utan stryptning även fast man har körkort för obeg.

Men jag har ändå svårt att tro att dem plockar ner den för att leta efter strypningar när dem ser att man har körkort för obeg.

Ända är vad jag vet att dom kan bli kinkiga på besiktningen o kräva en regbesiktning
Hände mig med min RS250

Enligt polisen som satt fast mig för olovlig körning när dem inte hittade strypningen var att det är olagligt att åka en hoj utan stryptning även fast man har körkort för obeg.

Men jag har ändå svårt att tro att dem plockar ner den för att leta efter strypningar när dem ser att man har körkort för obeg.

vad blev straffet för dig då?

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard