Kostnad av ombyggnad till supermoto??

MR. SCH

Mr sch
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
R1 03
Hallå, har en honda crf 450 02:a som jag är sugen på att göra laglig för gata. vad krävs o hur kommer jag billigast undan att få den reggad o klar? Som den är nu är den helcross o ej reggad. Blir det för mkt kosing så skiter jag i det men det skulle vara kul.

Bifogat

• DSC01206.JPG
    DSC01206.JPG
    56.5 KB · Visningar: 80
MR. SCH skrev:
2124392 Hallå, har en honda crf 450 02:a som jag är sugen på att göra laglig för gata. vad krävs o hur kommer jag billigast undan att få den reggad o klar? Som den är nu är den helcross o ej reggad. Blir det för mkt kosing så skiter jag i det men det skulle vara kul.

Ja du! En hel vetenskap om jag fattat det rätt (kolla med philsson..han har försökt)
finns nog minst två trådar om samma sak...... :tummenupp

Lycka till!

Det enklaste, snabbaste och billigaste (och som det verkar enda möjliga) sättet är att sälja crossen och köpa en som är landsvägsreggad från början.
Som det står i tidigare inlägg, flera har försökt. Ingen har lyckats...

Tyvärr inte det svar du ville ha och jag hoppas jag har fel (men det verkar inte så). :(

Kyckling skrev:
2124847 Det enklaste, snabbaste och billigaste (och som det verkar enda möjliga) sättet är att sälja crossen och köpa en som är landsvägsreggad från början.
Som det står i tidigare inlägg, flera har försökt. Ingen har lyckats...

Tyvärr inte det svar du ville ha och jag hoppas jag har fel (men det verkar inte så). :(
Har man bara rätt utgångsobjekt är inte processen så värst komplicerad egentligen. Handlar mer om vilken tur man har med att fixa fram rätt papper. Avatar här på forumet fick nyligen igenom sin KTM. :tummenupp

philsson skrev:
2124870 Har man bara rätt utgångsobjekt är inte processen så värst komplicerad egentligen. Handlar mer om vilken tur man har med att fixa fram rätt papper. Avatar här på forumet fick nyligen igenom sin KTM. :tummenupp
Aha. Ok. Har följt lite disskutioner både här på forumet och "irl" om sånt här och det har låtit skapligt mycket jobb för lite verkstad så att säga.

Men lycka till då och hoppas det går smidigt. :tummenupp :)

det ska gå med mycket jobb lite pengar o lite tur..
har sett en reggad cr250 på blocket för ett par år sen :yoparty

ozeo skrev:
2125380 det ska gå med mycket jobb lite pengar o lite tur..
har sett en reggad cr250 på blocket för ett par år sen :yoparty
en reggad cr 250? :skrämd Den måste vart dyr att regga in! Fattar bara inte hur de hade kunnat lyckas, säker på att den inte bara var E reggad?

philsson skrev:
2126178 en reggad cr 250? :skrämd Den måste vart dyr att regga in! Fattar bara inte hur de hade kunnat lyckas, säker på att den inte bara var E reggad?
nopp. riktigt..
var blinkers o hela baletten :yoparty
såg ut som cr500 som finns reggade i det tyska landet..
aså lampor o sånt.

ozeo skrev:
2126928 nopp. riktigt..
var blinkers o hela baletten :yoparty
såg ut som cr500 som finns reggade i det tyska landet..
aså lampor o sånt.
riktigt coolt objekt isf!. :tummenupp Lär aldrig gå igenom i dagsläget med de nya avgaskraven. :gnissla

ok tack för alla svar, jag hör av mig till dig philsson om jag har några funderingar :tummenupp

Funkar det inte om man skaffar en ram från en gatreggad crf 450 så man har chassinr med motsv regnr osv, och sen plockar över resten av bröten bara? Det är troligen olagligt men det borde väl gå?

Hsb-Chrille skrev:
2127992 Funkar det inte om man skaffar en ram från en gatreggad crf 450 så man har chassinr med motsv regnr osv, och sen plockar över resten av bröten bara? Det är troligen olagligt men det borde väl gå?
Inget olagligt med det, vid nästa besiktning noterar dem bara det nya motornummeret. :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti