Kostnad att buda en motor?

Faizty

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
929 Bläjd
som sagt, vet någon den uppskattade kostnaden att buda en motor från skåne till stockholm?
är en fireblade motor 929. Vet ej vikt och mått på den så det skulle också hjälpa om någon satt inne. har googlat utan resultat!

mvh Rasmus

Har du kollat på Bussgods.se? kostar inte så mycket och går oftast på ett par dagar, har själv använt det mellan Hässleholm och norrland.......

Uppskattningsvis behöver du väl en låda som är 60x60x60 cm för att få in klumpen. Viktmässigt landar du väl på mellan 40 och 50 kilo skulle jag tro. Tar du via nåt åkeri så blir det ju avsevärt mycket billigare än t.ex. DHL eller andra budfirmor, men du får väl räkna med mellan 1000 och 2500kr.

Uppskattningsvis behöver du väl en låda som är 60x60x60 cm för att få in klumpen. Viktmässigt landar du väl på mellan 40 och 50 kilo skulle jag tro. Tar du via nåt åkeri så blir det ju avsevärt mycket billigare än t.ex. DHL eller andra budfirmor, men du får väl räkna med mellan 1000 och 2500kr.

TAr du det via bud får du betala allt mellan 130-180 kr milen....
ta en titt på bussgods betydligt billigare....

Får du plats med en 954-motor på en 929:a kan du ju alltid köpa min gamla.

Får du plats med en 954-motor på en 929:a kan du ju alltid köpa min gamla.

tyvärr är motorn redan betalad och hämtad av kamrat. nu ska åbäket bara upp hit. men annars hade ju inte 25 cc till skadat :tummenupp

Har du kollat på Bussgods.se? kostar inte så mycket och går oftast på ett par dagar, har själv använt det mellan Hässleholm och norrland.......

tackar för tips, ska genast kolla upp.

Last edited:
enkelt, gör en tråd på SH :D

rubrik: Någon som ska köra från skåne till stockholm?

typ ;), kan ju funka, många som åker tvärs och kors i landet ^_^

Skickade en TL motor med bussgods, har för mig att jag betalade runt 800:-, Östersund stockholmstrakten nånstans.

Bussgods är ofta bra MEN det finns en utmärkt sida för detta som heter www.fraktjakt.se

Testa där så ser du alltid bästa pris. Den söker på bussgods och en "hel hög" med andra budfirmor.

:D

Med UPS kostar det 586SEK exklusive moms om motorn väger 50 kilo och inte har någon dimensionell vikt. Motorn får inte skickas om den innehåller, olja el dylikt. PM:a mig mer detaljer så kan jag räkna ut ett exakt pris eftersom jag jobbar på UPS. ;)

Jag gjorde en beräkning från Malmö till Bromma.

Kan också rekommendera åkerier. De har ofta lite plats över, en MC-motor är ju inte spec skrymmande heller.

Jag har fått en 5 meter motorbåt fraktad från Luleå till Sthlm för 2000:-

Hörde med lite olika åkerier, och mkt riktigt så var det en åkare som ändå skulle köra sträckan, och hade plats över.

CEGE trans ett åkeri vi brukar anlita kör skåne sth varje dag . 08 531 750 20

tack för tipset ska kolla upp det!

Var i Skåne finns motorn?

Den finns ute i revingehed... inte direkt på vägen från något till något. sämsta tänkbara kan man säga!!

Bussgods är ofta bra MEN det finns en utmärkt sida för detta som heter www.fraktjakt.se

Testa där så ser du alltid bästa pris. Den söker på bussgods och en "hel hög" med andra budfirmor.

:D

stilig! den landar nog som bokmärke!

Med UPS kostar det 586SEK exklusive moms om motorn väger 50 kilo och inte har någon dimensionell vikt. Motorn får inte skickas om den innehåller, olja el dylikt. PM:a mig mer detaljer så kan jag räkna ut ett exakt pris eftersom jag jobbar på UPS. ;)

Jag gjorde en beräkning från Malmö till Bromma.

you´ve got mail.

Last edited:
Hoppas ju inte att du överväger att betala halva motorns värde för frakt?

Skickade en SAAB-93 aero motor för ett par år sedan via posten.
Motorn var fastspännd på en halvpall, med biltema spännband.
De hämtade motorn i mitt garage skickade den upp till obyggden för 800:-

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...