Kostnad 125

tjatja, har en fråga, alla verkar ha köpt skydd för en massa tusen....

vad är viktigast när det gäller skydd? förutom hjälm som man har förstås sen förut

ryggskydd? handskar? svar uppskattas :) ska försöka övertala dom 2 personerna att jag kan ha en 125a

Håller mer om att ryggskyddet och hjälmen är bland de viktigare, men jag skulle även vilja lägga till stövlarna, fotleder pajar man ganska rejälv när man är omkull.

De är dom 3 sakerna jag tycker är viktigast. Hjälm, ryggskyddet och stövlarna.

Håller mer om att ryggskyddet och hjälmen är bland de viktigare, men jag skulle även vilja lägga till stövlarna, fotleder pajar man ganska rejälv när man är omkull.

De är dom 3 sakerna jag tycker är viktigast. Hjälm, ryggskyddet och stövlarna.
Om man fortsätter värdera så kommer man fram till att alla skydd är lika viktiga. Du kan ju bryta handleden bara du snubblar när du spelar fotboll eller vad som helst, förstå då hur lätt det är att förstöra hela handen utan handskar.
Likaså med skinnställ, de flesta vet nog hur det kan svida efter att att man har glidit med knäskålarna mot gympagolvet. Osv.

Om man fortsätter värdera så kommer man fram till att alla skydd är lika viktiga. Du kan ju bryta handleden bara du snubblar när du spelar fotboll eller vad som helst, förstå då hur lätt det är att förstöra hela handen utan handskar.
Likaså med skinnställ, de flesta vet nog hur det kan svida efter att att man har glidit med knäskålarna mot gympagolvet. Osv.

Jaha, och med de vill du mena?
Jag skrev de jag personligen tyckte var viktigast sen om du elelr någan annan inte gör så är de upp till er.
Och nej, att vurpa utans kinnställ är inte som att glida på ett gympagolv. jag har brännsår dagligen efterfotbollsträningarna och de är inte samma sak som att gå omkull i 70km/h i skjorts på asfalten, tro mej, jag har prövat, och jag har ärren kvar för dej som känenr för att kolla, skillnaden men innegolvet och asfalten är att inne gör de ont och svider, på asfalten försvinner några millimeter hur och fetterna börjar synas innanför huden, sen börjar de vara. Och de gör så ont att kroppen sätts i chock så du fattar inte hur ont de gör utan kan resa dej utan problem, men förmodligen skakar benen på dej för du är så jävla chockad.
Därför är min åsikt att hjälmen, ryggskyddet och stövlarna är viktigast för mej. Utan dom grejerna kan du sabba väldigt mycket.

Jaha, och med de vill du mena?
Jag skrev de jag personligen tyckte var viktigast sen om du elelr någan annan inte gör så är de upp till er.
Och nej, att vurpa utans kinnställ är inte som att glida på ett gympagolv. jag har brännsår dagligen efterfotbollsträningarna och de är inte samma sak som att gå omkull i 70km/h i skjorts på asfalten, tro mej, jag har prövat, och jag har ärren kvar för dej som känenr för att kolla, skillnaden men innegolvet och asfalten är att inne gör de ont och svider, på asfalten försvinner några millimeter hur och fetterna börjar synas innanför huden, sen börjar de vara. Och de gör så ont att kroppen sätts i chock så du fattar inte hur ont de gör utan kan resa dej utan problem, men förmodligen skakar benen på dej för du är så jävla chockad.
Därför är min åsikt att hjälmen, ryggskyddet och stövlarna är viktigast för mej. Utan dom grejerna kan du sabba väldigt mycket.
Var inget menat mot dig :pannkyss , bara ville påpeka att i stort sett är alla skydd viktiga.
Sedan när jag jämförde med gympagolvet, ville jag bara påpeka hur känslig huden och kroppen är.

Ja fick allt betalat av farsan...

Kortet 800€
Hojen(om man nu vågar kalla den d) 1500€
Jacka 100€

tack för svaren, persson och saabmosare :)

eftersom jag inte har någon mc ännu så undrar jag också vad man egentligen ska ha, ska man ha en typ rs:a eller cbr, eller ska man köra med lite mer crossaktigt som gasgas?

antagligen smaksak men vad tycker ni alla?

tack för svaren, persson och saabmosare :)

eftersom jag inte har någon mc ännu så undrar jag också vad man egentligen ska ha, ska man ha en typ rs:a eller cbr, eller ska man köra med lite mer crossaktigt som gasgas?

RS!!!!!!!!!!!!!, eller läs själv, och skaffa en egen uppfattning:)

2829906 tack för svaren, persson och saabmosare :)

gasgas ÄR en cross. och ska du ha en cross ska du ha det värsta, som min tm.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!