Kostar???

• Thread starter Thread starter FeJ
  • Start date Start date

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
Harley Heritage
Vad kostar ett batteri till en dt??????
Vad kostar ett nytt kolvkitt?

ev en smidd kolv?????

kan sätta att cleassons tar typ mellan 1000 - 2000.
dra till mohlins och hör.. eller oves.. min styvfassa fick sitt batteri för 800:- på Oves eller va det Mohlins. På claessons skulle dom ha 2000:- ! 1200:- skillnad

men detta var dock till en tung mc.. kan ju vara billigare till DTn

köp ett underhållsfritt batteri på biltema med samma dimensioner. Kostar 150kr och funkar minst lika bra. :tummenupp

köpte batteri till min förra tror det kostade runt 300 400 men jag undrar vad kolv kostar också??? asså en smidd kolv

Slipbert skrev:
köpte batteri till min förra tror det kostade runt 300 400 men jag undrar vad kolv kostar också??? asså en smidd kolv

En Wiseco kostar runt 200kr. Bara kolv alltså. Enligt duells.se, men dom har inte till DT.

Edit: Skojade bara. 200 kr kostade crosskolvarna. Hittade en till Dt125r.
9-679PS Kolvsats std 56,00 mm 1.050,00 kr

1050,00 kr.

Edit#2: Vilken lustigkurre man är. :tomten Jag skojade bara, crosskolvarna kostade också runt 1 lax. Det var kolvbultslagrena som kostade 200 kr. Röriga tabeller. :gnissla

Last edited:
Trashcan skrev:
En Wiseco kostar runt 200kr. Bara kolv alltså. Enligt duells.se, men dom har inte till DT.

Edit: Skojade bara. 200 kr kostade crosskolvarna. Hittade en till Dt125r.
9-679PS Kolvsats std 56,00 mm 1.050,00 kr

1050,00 kr.

Edit#2: Vilken lustigkurre man är. :tomten Jag skojade bara, crosskolvarna kostade också runt 1 lax. Det var kolvbultslagrena som kostade 200 kr. Röriga tabeller. :gnissla

Så det är ingen smidd kolv du snackar om till dt? Hur mkt längre håller en smidd kolv och gör det mer effekt?

The_Plumber skrev:
Så det är ingen smidd kolv du snackar om till dt? Hur mkt längre håller en smidd kolv och gör det mer effekt?
Du ska ändå byta kolv enligt serviceintervallerna hoppas jag. Vad är det.. runt 1000 mil?.
Wiseco kolvarna är smidda men de brukar oftast skära med original borrningen då de blir för lite spel. :gnissla

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...