Koss the plüg!

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Tjenna!

Har lite ärenden att göra på netonnet och fick lite tankar om denna produkt när jag ändå internet-shoppar. Vore gutt att ha lite mp3:or på jobbet att lyssna på...o slippa sitta med ett stort j-vla head-set!

http://www.netonnet.se/index.asp?iid=20122

Har sett att den varit uppe förr. Men HUR bra är den egentligen??? Mina öron e lite konstiga. Lyckas aldrig få "vanliga" öron-snäckor att sitta kvar i örat...de trillar ur hela tiden. Likaså är det ett h-vete varje gång jag ska trycka in gula EAR-proppar. Trycker o trycker...men 2/3 av proppen sticker fortfarande ut.

Fråga är nu. Hur pass bra är dessa lurar??? Kommer de flyga ur mina öron eller? Om man kör hoj...kan man ha lite svag bakgrundsmusik istället för EAR-propparna...dvs e de så täta så man fortfarande slipper vindbruset??? :va

//KaliZ

KaliZ skrev:
Tjenna!

Har lite ärenden att göra på netonnet och fick lite tankar om denna produkt när jag ändå internet-shoppar. Vore gutt att ha lite mp3:or på jobbet att lyssna på...o slippa sitta med ett stort j-vla head-set!

http://www.netonnet.se/index.asp?iid=20122

Har sett att den varit uppe förr. Men HUR bra är den egentligen??? Mina öron e lite konstiga. Lyckas aldrig få "vanliga" öron-snäckor att sitta kvar i örat...de trillar ur hela tiden. Likaså är det ett h-vete varje gång jag ska trycka in gula EAR-proppar. Trycker o trycker...men 2/3 av proppen sticker fortfarande ut.

Fråga är nu. Hur pass bra är dessa lurar??? Kommer de flyga ur mina öron eller? Om man kör hoj...kan man ha lite svag bakgrundsmusik istället för EAR-propparna...dvs e de så täta så man fortfarande slipper vindbruset??? :va

//KaliZ

Dom är grymt bra! Snuskigt bra ljud och bra isolering från omvärldens alla ljud.

Jag har samma problem som du med hörsnäckor som trillar ut ur öronen men dessa funkar klockrent! Men sedan har jag inte problem med vanliga öronproppar förvisso. Tvinnar du öronpropparna så mycket du kan innan du drar in dom i örat? För jag måste både tvinna dom och sedan dra toppen av örat längre upp för att dom ska komma in rejält i örat.

Koss the Plug är skitbra, lite dåligt ljud under "normal" volym, men sen blir det bara bättre.

Musiken hörs knappt ut och omvärlden hörs knappt in.

Det följer med lite olika "kuddar" så att dom passar alla öron.

Ljudet är kanon med bra tryck i basen. Ett måste till spelaren om man inte vill ha stora lurar.

Dock tycker jag att dom kan vara svåra att trycka in. Får snurra och vrida en del men sen sitter dom som gjutet. Ska tillägga att jag inte har några som helst problem med vanliga proppar (medelstorlek)

tjjööööp.
jag har dom hur nöjd som helst.. dock.. köp latexpluggarna som finns som tillbehör på ex. macoteket.se
då blir dom ännubättre än bäst.

Jag var inne på TM och tänkte köpa såna där Kosshörlurar.
Säljaren frågade om han fick tipsa om ett par andra varpå jag svarade javisst.
Det var ett par sony om jag inte minns fel, för tokmycket mer pengar och förklaringen att Koss kunde kännas ganska stora och tjocka väl inne i öronen.

Men att döma vad ni har att säga så kanske man ska slå till på ett par såna ändå?

Har ett par Koss "plug" gjorde egna av gula proppar som jag värmde en nål och smälte hål med. Tätar bättre än dom som följer med funkar kanon :tummenupp

Har sett att sony verkar ha vettigare pluggar, har inte engagerat mig att testa några men ska snart köpa ny mp3 så då kanske man köper nån sony modell.

KaliZ skrev:
Fanns en till såg jag nu! För några 10:or extra... Lika bra att satsa på den kanske?

http://www.netonnet.se/index.asp?iid=66201

Vad det gäller...EAR..så twistar jag och trycker o vrider o drar i örat o allt möjligt. Men i 9 fall av 10..så tätar de piss!

//KaliZ

Jag har dessa.. De funkar perfekt när man väl har lärt sig trycka in dem i öronen. Dock e dem lite klumpigt stora. Man får pilla bort dem ur örat innan man drar av sig hjälmen. Annars får man ont som satan. Den andra modellen såg lite mer slimmad ut tyckte jag.

Obs! när du använder vissa märken av vanliga hörselproppar måste man ta tag i örats översida o dra uppåt. Då blir hörselgången större.

Bikerbitch skrev:
Men att döma vad ni har att säga så kanske man ska slå till på ett par såna ändå?

Vadå känns stora? :va De tätar ju till inne i öronen...kan ju knappast bli störra då liksom. Vore de mindre och otäta, så fyller de ju inte sin funktion.

Jag säger bara köööööp! Ångrar inte en sekund att jag köpte mina.
Se dock till att ni får de att sitta rätt innan ni säger att de är skit...det kan nämligen vara lite lurt i början att få de att sitta bra. Iaf var det så för mig :tungan

Får tacka för alla svar. Verkar vara ett gott köp med andra ord. Skulle jag inte lyckas få dem att sitta, så får jag försöka "modda" på en gänga och gänga in att i örat istället. :3freak

//KaliZ

sony01.jpg

:tummenupp

Bifogat

• MDR_EX51LP_FOTONEU2.jpg
    MDR_EX51LP_FOTONEU2.jpg
    36.4 KB · Visningar: 39
Last edited:
KaliZ skrev:
Fanns en till såg jag nu! För några 10:or extra... Lika bra att satsa på den kanske?

http://www.netonnet.se/index.asp?iid=66201

Vad det gäller...EAR..så twistar jag och trycker o vrider o drar i örat o allt möjligt. Men i 9 fall av 10..så tätar de piss!

//KaliZ

JAG har sånna.. DE SUGER FETRÖV!!!!! de sitter skit, jag har inte så stora hörselgångar, köpte andra "gummipluggar" med flänsar, får fan ont när de ska in.. man måste ju ha elefantöron föratt de inte ska sticka ut hur långt somhelst.. har sett ett par sony, som va minimala.. de kostar väl 400:- .. men de e nog fan så mkt bättre passform

KÖP INTE KOSS THE PLUG
inte den vita versionen iaf.. e som att trycka in en tampong i örat

skoteridioten skrev:
Vadå känns stora? :va De tätar ju till inne i öronen...kan ju knappast bli störra då liksom. Vore de mindre och otäta, så fyller de ju inte sin funktion.

Det var nog den vita versionen Koss Spark Plug som jag hade kikat på tror jag

heimdal skrev:
e som att trycka in en tampong i örat

talar utav egna erfarenheter? :hihi

dom mjuka sakerna som följer med är kass, men det går lätt att göra egna av vanliga gula wúrt pluggar :tummenupp

Plugg är bra, nackdelen med dessa är att det är jobbigt att trycka in de i örat. Måste klämma på skummgummit och sen in i örat.
Det jag gjorde är att klippa till skummet så den blev mindre. Nu slipper jag klämma och trycker bara in dessa.
Har även dessa sony
http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010079383
5010079383.jpg

Alla säger att de är bra. Dem sitter grymmt skönt, koss släng dig i väggen! Sätta in de i örat är jävligt smidigt plus att de inte sticker ut som koss vilket gör att ta på sig hjälmen är MYCKET lättare.
Nackdelen är att de släpper ut mer ljud och basen ä inte lika skön. Plus så måste du ha högre volym på spelaren för att få ut samma mängd ljud som du får ut ur koss och detta drar ju mer batteri :(

aja
koss
+Bäst ljud
+bra bas
+släpper inte ut ljud(hörs inte när du spelar högt)
-krångliga att sätta in
-sticker ut, jobbigt för hjälmen
-FUUULA

Sony
+snygga
+sitter otroligt skönt
+lätt att ha med hjälm, lätt att sätt i örat
-inte lika bra tryck i basen
-måste ha mer volym för att uppnå samma ljud
-släpper ut ljud (det hörs när du spelar musik lite högt t.ex)

ja ganska jämt mellan de :hihi De ha sina för och nackdelar

heimdal skrev:
JAG har sånna.. DE SUGER FETRÖV!!!!! de sitter skit, jag har inte så stora hörselgångar, köpte andra "gummipluggar" med flänsar, får fan ont när de ska in.. man måste ju ha elefantöron föratt de inte ska sticka ut hur långt somhelst.. har sett ett par sony, som va minimala.. de kostar väl 400:- .. men de e nog fan så mkt bättre passform

KÖP INTE KOSS THE PLUG
inte den vita versionen iaf.. e som att trycka in en tampong i örat

Hehehehe :D :D
Skönt att höra att nån har samma problem.....dock med svart(same crap)
SUger är rätta ordet...ska man ägna halva kvällen åt att försöka stoppa skitpluggarna i öronen så förlorar musiken sin tjusning på vägen liksom...
Näee, lättt att ta ut, lätt att stoppa in...thats music.... :banana

Jag brukar inte ha problem med att få in vanliga pluggar eller öronsnäckor i öronen. Däremot får jag kämpa för att få in The Plug med originalkuddarna. Men när de väl sitter där så är ljudet kalasbra. Jag skulle vilja prova om det går bättre att få in deras "julgranar" istället.

Min teori om varför pluggarna är så svår att få in i öronen är att de är något hårdare än vanliga proppar och att de expanderar snabbare.

julgranen är enklare! MEN ljudet blir inte lika bra den släpper ut för mkt bas!
Så jag använder inte de längre

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...