Koso - Streetfighter Hastighetsmätare (DB-01R)

Lindskog_

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Kawasaki ZX7R -97
Har kollat runt på lite olika hastighetsmätare och vill ha en liten och diskret till min
ZX-7R. Det står att DB-serien är speciellt framtagen till Cross/Enduro-hojar men passar alla möjliga typer av fordon.

Tror ni att detta kan vara nåt att ha på en Streetfighter?

http://www.twostroke.se/product.asp?product=14455

//Lindskog

Last edited:
Jag köpte en till mitt bygge. Ganska liten historia men den har då alla relevanta lampor (olja, blinkers, helljus, neutral) samt tydlig digital display. Varvräknarens skala är väl det enda som är otydligt. För en tusenlapp tycker jag den var värd pengarna.

Jag köpte en till mitt bygge. Ganska liten historia men den har då alla relevanta lampor (olja, blinkers, helljus, neutral) samt tydlig digital display. Varvräknarens skala är väl det enda som är otydligt. För en tusenlapp tycker jag den var värd pengarna.

Hej hej, enda problemet jag har är att jag är jätte dålig på el och får inte ens liv i varvräknaren, sedan blir det svårt att få någon tankmätare men annars så tror jag den är bra, Har inte hunnit med att få dit hastighetsgivarn och allt de där. Vilken metod använde du för varvräknarens inkoppling.

Vh DAniel

Hej hej, enda problemet jag har är att jag är jätte dålig på el och får inte ens liv i varvräknaren, sedan blir det svårt att få någon tankmätare men annars så tror jag den är bra, Har inte hunnit med att få dit hastighetsgivarn och allt de där. Vilken metod använde du för varvräknarens inkoppling.

Vh DAniel

Har inte monterat min ännu men jag monterade en annan KOSO mätare på farsans hoj och då kopplade jag varvräknaren direkt på pickupen från tändningen på veven. Krävs dock att man tillverkar ett lågpass-filter för att varvräknaren ska vissa rätt varv.

Har inte monterat min ännu men jag monterade en annan KOSO mätare på farsans hoj och då kopplade jag varvräknaren direkt på pickupen från tändningen på veven. Krävs dock att man tillverkar ett lågpass-filter för att varvräknaren ska vissa rätt varv.

OKi då var det redan för krångligt för mig. Provat att linda runt tändkabeln men det funkade inte alls, Stod att man skulle kunna göra så men ikke med min cykel ialf. Får kolla på det

Har en Cbr900 -96
får inte neutral lampan till att funka.. blir toooouuuki!!!!!
lampan funkar men inte när jag kopplar den till någon av kontakter till neutralen.
någon som kopplat in en DB-01R på en blade?

Får inte min varvräknare att funka. Har testat alla olika sätt som dom visar på pappret.
Vad kan det vara för fel?

Får inte min varvräknare att funka. Har testat alla olika sätt som dom visar på pappret.
Vad kan det vara för fel?

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg så måste du bygga ett lågpassfilter för att varvräknaren ska visa korrekt varvtal. Minns att jag har en länk nånstans till ett inlägg av IngvarB där han beskriver i detalj hur det ska göras men jag hittar den inte.

Annars kan du bara söka på "Koso" och IngvarB som författare så bör det dyka upp några trådar / inlägg.

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg så måste du bygga ett lågpassfilter för att varvräknaren ska visa korrekt varvtal. Minns att jag har en länk nånstans till ett inlägg av IngvarB där han beskriver i detalj hur det ska göras men jag hittar den inte.

Annars kan du bara söka på "Koso" och IngvarB som författare så bör det dyka upp några trådar / inlägg.

Okej. får kolla på de.. =)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...