Kortslutning i blinkerskretsen Xt660x-08

xt660tolle

Ny medlem
Gick med
14 May 2012
Hoj
Xt660 - 08
Råkade gå emot o kortsluta blinkersen på hojjen när ja höll på o pilla me vänsterbak blinkers:huvet:huvet, Hörde att något "klickade" runt blinkersrelät lät de som.. Kollade alla säkringar och bytte till annat blinkersrelä men allt verkar vara helt så långt, ja vet inte hur ja ska fortsätta felsöka och är i stort behov av hjälp nu, Någon som kan hjälpa mig ? :Bugar
Yamaha Xt660x-08
// Tolle

Kollade du säkringarna noggrant?
Ibland kan de se helt intakta ut tills man knackar lite försiktigt på dem, ibland så "trillar" de liksom inte loss.
Det hände mig, en huvudsäkring rök i somras, letade febrilt igenom varenda säkring men hittade ingenting som var fel, tills jag knackade på en av dem, då visade det sig :)

Lycka till.

Kollade du säkringarna noggrant?
Ibland kan de se helt intakta ut tills man knackar lite försiktigt på dem, ibland så "trillar" de liksom inte loss.
Det hände mig, en huvudsäkring rök i somras, letade febrilt igenom varenda säkring men hittade ingenting som var fel, tills jag knackade på en av dem, då visade det sig :)

Lycka till.
Den grejen du beskriver händer bara med diazedsäkringar eftersom indikeringen är en separat tråd som är fjäderbelastad. Huvudtråden som leder den mesta strömmen ligger inbäddad tillsammans indikatortråden i sand för att släcka den kraftiga ljusbåge som kan uppstå vid korslutningar i elanläggningen.

Vad har du gjort och vad vill du ha hjälp med?
Är alla originalgrejor på plats och det funkar fortfarande inte?
Du har ju två blinkprylar, fram och bak och är någon ur drift, av nån anledning, så ändras vanl blinkhastigheten eller så lyser allt med fast sken
Eller så lyser inget alls pga "säkring trasig"..
Händer något oht när du försöker blinka???

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd