korta orginal sliponet till ktm 660

robahl

ÅK OCH FIKA MC
Gick med
25 May 2007
Hoj
zx10r -05
korta ner orginal sliponet till ktm 660 någon som har gjort det? hur funkar det? bilder? tycker det är lite för långt.
har läst en del trådar om kapa slipon men inte sett någon på en ktm.
en annan fråga det smäller till från pipan lite då o då oftas vid gas på drag läste någonstan att man kunde justera det med någon skruv villken o vart sitter den? eller vad kan man gör ? allt e orginal på hojen.
ursäkta nybörjar frågorna men är en nybliven stolt ktm 660 ägare:tungan
kommer säker komma med fler frågor. man lär sig nått nytt varje dag
tack för att ni finns:)

NJa dubbelsystemet brukar en del korta av lite men har inte sett någon göra det med singelsystemet. Men det är inga problem att korta av det då det är mkt tomrum tills böjen kommer om du nu skulle vilja det!

Det är bara borra bort popnitarna, sen såga av röret i ljuddämparen, sen kapa höljet. Borra hål för popnitarna i höljet igen. Popnita ihopa.

Har kapat min runt 5cm. Se bild.

Bifogat

• ktm_660_bild_4.jpg
    ktm_660_bild_4.jpg
    75.8 KB · Visningar: 82
Inte skulle jag vilja ha en tretums stupränna på hojen iallafall, speciellt inte när det är avsett för Japsbilar. =)

Är inte det till bilar?

Jo är till för bilar.. men det finns både 2,5tum och 3tumms så det är bara att välja .. dom levreras med hängfäste som vilken slipon som hellst och tycker man att utblåsröret är för långt så finns det ju bågfil:tummenupp En sådan här dämpare lev exakt samma effekt som akra,micron,devil,ja alla på marknaden förekommande slipon som kosta multum!! ALla fullflödessytem bygger på rakt perforerat rör rakt igenom det enda som kan skilja är diametern igenom. En fördel var ju att man får en insatts med (besiktning) jag ska då beställa en 3 tummare så man blir riktigt döv:tummenupp

Här har du ett kortat och klar till vilken färg du vill kolfiber!! svarta kostar endast 499kr inklusive frakt till sverige!! kolla alltid frakterna till sverige.. inte säkert att dom billigaste rören blir billigast med frakt till sverige!!http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2-RE...ILENCER-TITANIUM-TIP_W0QQitemZ360035185051QQc

Sorry, men dessa var nog det fulaste jag har sett. Tur är i alla fall att alla har olika smak. Testa dessa och återkom så att vi får reda på hur dom funkar.

Sorry, men dessa var nog det fulaste jag har sett. Tur är i alla fall att alla har olika smak. Testa dessa och återkom så att vi får reda på hur dom funkar.

En snubbe här på forumet körde dessa burkar på sin vtr 1000 och var nöjd med ljudet... Fungerar gör dom lika bra som alla andra dämpare.. det enda man behöver veta för olika effekter är längd och storlek på det perforerade röret. Den enda nackdel jag ser är att dom är en aningen korta så döv lär man bli och effekten flyttas några hundra varv högre upp i registret än en vanlig slipon till motorcycklar. Att få registret högre upp i varv är ju inte så fel man får då offtast någon kuse till där åtminstonde. Utsendet är ju annan sak men till det priset får dom se ut hur dom vill:D

någon som har bilder på hur det utförs? (kapa orginal dämparn)

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...