Kort tjej. MC lowering kit, modell, shave seat? Hittar ingen lösning...

Extremt låg, smal, billig, bra hoj med ABS: BMW Scarver.

Inte vacker men extremt underskattad.
 
Har ni funderat på en storskooter? Inte det sexigaste, men iom step through så är ju inte sadelhöjden av någon större konsekvens.

Dessutom är det grymt skönt att pendla på skooter.

Ex BMW C 400
DSCF0734.jpg
 
Last edited:
Alla som rekommenderar glidare, har ni testat göra en uppkörning på en sådan?
Säger inte att det inte går, men är övertygad om att det är mycket svårare när man har svängradie som en buss..
 
Alla som rekommenderar glidare, har ni testat göra en uppkörning på en sådan?
Säger inte att det inte går, men är övertygad om att det är mycket svårare när man har svängradie som en buss..

Vtx 1800, inga som helst problem på körprov. Dess försprång gör den jättestabil i lågfart. R1 är mycket värre!
 
Alla som rekommenderar glidare, har ni testat göra en uppkörning på en sådan?
Säger inte att det inte går, men är övertygad om att det är mycket svårare när man har svängradie som en buss..

Jag är säker på att det är det lättaste som finns! Jag lånade en krompråm hela förr-förra sommaren och det var bara att dunka styret i stoppet och gasa runt. Den låga sitthöjden hjälper väl till. När jag körde upp för mc kort så anpassade ju inspektören garagevändningens radie till min Ducce, som inte gick att vända på en landsväg ens:D
 
Vad har hänt med sporthoj? Här rekommenderar folk kromslädar och skotrar till en liten tjej.
 
Vtx 1800, inga som helst problem på körprov. Dess försprång gör den jättestabil i lågfart. R1 är mycket värre!

Imponerande!
Att en ren sporthoj inte heller är lätt att köra upp på är jag helt med på, men jag kan inte tänka mig att en glidare skulle vara lättare än en motard/nakenhoj!

Jag är säker på att det är det lättaste som finns! Jag lånade en krompråm hela förr-förra sommaren och det var bara att dunka styret i stoppet och gasa runt. Den låga sitthöjden hjälper väl till. När jag körde upp för mc kort så anpassade ju inspektören garagevändningens radie till min Ducce, som inte gick att vända på en landsväg ens:D

Mina föräldrar har en VN800, värsta jävla skiten jag har kört i hela mitt liv.
Fruktansvärd sittställning, känns allmänt ostabil i hastigheter över 50 (hade aldrig vågat köra högfartsbanan med den) och svänger som ett tåg!
Jag är förvisso van vid bra mycket smidigare hojar, men det fanskapet är mindre smidigt i trafiken än min bil. :näsblod
 
Vad har hänt med sporthoj? Här rekommenderar folk kromslädar och skotrar till en liten tjej.

Somligt folk har mörka sidor, vilka är dina?

Det här är inte en SuperSportHoj som min gamla härk men SportHoj skulle jag kalla den! Den har motorn som är grunden till den som används i Moto2. :tummenupp

1.15 in börjar det om sänkningen. Längre hundben och kortat sidostöd om man inte vill köpa dyra prylar från andra sidan av Atlanten...

https://www.youtube.com/watch?v=vqyZKatVwyg
 
Imponerande!
Att en ren sporthoj inte heller är lätt att köra upp på är jag helt med på, men jag kan inte tänka mig att en glidare skulle vara lättare än en motard/nakenhoj!

Ne, körde samma provbanor på xt600r och det gick lite lättare på högfarten jmf vtx, fotpinnarna drog i så förbannat. På lågfarten däremot var vtx mycket enklare!


Mina föräldrar har en VN800, värsta jävla skiten jag har kört i hela mitt liv.
Fruktansvärd sittställning, känns allmänt ostabil i hastigheter över 50 (hade aldrig vågat köra högfartsbanan med den) och svänger som ett tåg!
Jag är förvisso van vid bra mycket smidigare hojar, men det fanskapet är mindre smidigt i trafiken än min bil. :näsblod
Vanesak. Men jag skulle aldrig byta sportisen ändå...
 
Sedan 2003 har det hänt rätt mycket. På gott och ont. Jämför bara antalet reflexvästtrådar med antalet wheelietrådar nu med då.

Jag känner inte igen någon reflexvästtråd, där blir jag lite intresserad! Länka! :7peta

Däremot har jag läst om bakhjulsåkning...

För min del föredrar jag nedläggningsvinkel framför framhjulslyft men jag är lite udda och kör SportHoj, enligt Svedea en SuperSportHoj... :rodnar
 
Som nån sa, ZXR400. Jag sålde den jag hade till en storvuxen handbollsspelare från Uddevalla. Han tog med sig sin miniatyrflickvän som skulle skaffa mc-kort ner till Lund där jag bor, och satte henne på hojen. Sen tittade han på ekipaget och bestämde sig för att det såg bra ut. Och så betalade han, satte flickvännen i bilen, och påbörjade resan norrut. Hojen såg ut som en minimoto under honom. Jag har alltid undrat hur det gick för dom sen...
 
Ducati scrambler är låg och rätt lätt, 800cc också. Sen är de roliga att köra :)

790mm standard 770mm med lägre säte (enligt någon uppgift jag googlade fram, dubbelkolla detta!). Sen går de säkert att sänka mer.
 
Sedan 2003 har det hänt rätt mycket. På gott och ont. Jämför bara antalet reflexvästtrådar med antalet wheelietrådar nu med då.


Antalet reflextrådar sedan 2003 är alltså 1, en till antalet? Är det för få? :va
Förstår om det fortfarande är provocerande när den dessutom startades för 9, nio, år sedan! :D



Skulle väl vara att jag ägnade dagen åt att åka en sväng på en japansk hoj i stället för att byta lager i en engelsk växellåda.

Det var verkligen svart, men om fotplattorna tog i är du förlåten... :7peta
 
Antalet reflextrådar sedan 2003 är alltså 1, en till antalet? Är det för få? :va
Förstår om det fortfarande är provocerande när den dessutom startades för 9, nio, år sedan! :D

Nejdå, ett av de exempel som jag är övertygad att även engelsk google kan hitta:arsele
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top