kort och tjock- vad för nybörjarhoj?

du jag är allt annat än en fartdåre:D
lyckades klämma upp moppen i 62km/h mitt personliga rekord för så fort det har blåst lite så har jag blivit stel som en pinne och skiträdd men nu börjar rädslan släppa lite och jag slappnade av dock tyckte jag sträckan var för kort så jag ahnn inte få upp den till 70 som jag vet att dne går i för jag skulle svänga- maken skrattade gott för han är ju van och kunde sra upp den till 70 på nolltid...men som sagt jag är ju ahrig, bara man kan göra trygga omkörningar och den är lättkörd så är det gott nog för mig...att börja med;)

jamendåså, då är ju en 535:a perfekt för dig:tummenupp liten, smidig, låg, inte alls långt mellan säte och styre (man behöver alltså inte ha långa armar) men ändå lite ork utan att vara för mycket:tummenupp

goldwing med landing gear :yoparty

Om hon har CE-behörighet ja.
Jag körde en Kawasaki Z750 Zephyr på trafikskolan och de hojarna är riktigt låga och verkligen pisslätta att manövrera. Tror de har strax under 80 HK, så de rör ju på sig också, när man så vill.

Ducati Monster är ju också rätt låga om jag minns rätt. Gott ljud i de också.

Du kan prova en Suzuki SV650, den är låg och det går även att sänka den om det nu behövs. Den är även väldigt lättkörd så den passar fin fint till nybörjare. Den är även billig att försäkra..

Du kan prova en Suzuki SV650, den är låg och det går även att sänka den om det nu behövs. Den är även väldigt lättkörd så den passar fin fint till nybörjare. Den är även billig att försäkra..

Hej. Jag har en sv 650 och jag har lite svårt att nå ner, står på tå, och jag är ändå 167 cm. Har också hört att den ska gå att sänka men att styregenskaperna försämras. Annars är det en kanon hoj, lättkörd och lättsvängd.

Lycka till med hojletandet! :tummenupp

Tycker det lät bra att låna den där 400cc o köra på.

Det e jättebra att ha en hoj som man inte behöver va så rädd om i början. För troligtvis kommer man lägga ner den när man är stillastående på ett eller annat sätt. Då är det rätt skönt att man inte har en ny o fräsch hoj som repas.

Vet inte om man ska styra sig så mkt på vad som är lättast att köra utan mer känna efter vad för slags körning är det jag gillar och välja hoj ut efter det.
Precis som någon skrev, åk runt o provsitt olika hojar, känn efter hur det känns för dig.
Mkt kan ju oxå bero på om man har kort eller lång överkropp t ex. Jag har svårt att köra sporttouring för jag når inte gashandtaget om jag gör en 180graders sväng. Sedan får jag så grymt ont i ryggen efter ett par mil just för att jag inte når fram ordentligt.

Har du möjlighet att låna andras hojar, så gör det!! Testa dig fram.

Ang. det här med harigheten gällande hastigheten. Som någon tidigare tipsade om, ut och kör snabbt på ett avlyst eller lugnare ställe. För att kunna bli en bra förare måste man testa gränserna under säkrare former, på en dags utbildning med smc i sporthojskurs lärde iaf. jag mig mer än under hela körskoleutbildningen.

Sen tycker jag samma sak med bilar, pröva att sladda på vintern på en parkering, testa gränserna osv, när det väl gäller så får man inte panik och vet hur man ska reagera.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti