Korprejsing

Nr:18 skrev:
Dessutom är inte detta känt som ett särskilt stabilt forum, krascherna har avlöst varandra under våren

RR.se som samlingspunkt, bp.se och sh.se för att ragga folk och sprida vidare saker till den större massan?
 
stavgren skrev:
Jag tror det är viktigt att försöka hålla det så enkelt som möjligt och på en rimlig nivå till en början. Flaxar det iväg för mycket är risken stor att det blir för mastigt arrangemang. En lagom målsättning vore väl att försöka få till ett rejs i år enl det koncept (3-timmars) som nämndes? Faller det väl ut så finns hela vintern till att tjöta om regler, ändringar och försöka få bantid.

Målet bör vara EN dag. En tretimmars inebär föga mer än KM på Knutan. Visst vore det kul men för tre timmar kör jag till ARC, Gelleråsen och Falken. För en dag kör jag till Mantorp Knutstorp Sviestad också. Vill d köra 50 mil för 3 timmars örning?

MEn en tretimmars vore en början ...
 
Chrille skrev:
Jag pratade med min fyraårige systerson häromdagen med liknande resultat som nu - han lyssnar inte och förstår inte heller för de delen.
Jag är inte i närheten av en verkstad eller järnhandel under tider då dessa kan nyttjas jag har till och med problem att ordna mat för att jag sitter trångt till i jobbet och jag har ingen svets.....

Men vi börjar om från början så kanske du förstår det här lagom till att vi packar undan rejsingen i höst....

Fem myror är fler än fyra elefanter.
This means something, this is important. När det här känns konkret och fint ska vi gå vidare med mer abstrakta begrepp som tid, sömn och geografisk belägenhet.

:crash
Read my lips: P-R-I-O-R-I-T-E-R-I-N-G!
Du vet, man skiter i supat en helg och gör det som måste göras.
Hur lyckas du få tid tid att serva hojen? Eller förresten, svara inte på den dumma frågan. Har du så ont om tid kan du vänta dej ett motorras när som helst :D
 
stavgren skrev:
Jag tror det är viktigt att försöka hålla det så enkelt som möjligt och på en rimlig nivå till en början. Flaxar det iväg för mycket är risken stor att det blir för mastigt arrangemang. En lagom målsättning vore väl att försöka få till ett rejs i år enl det koncept (3-timmars) som nämndes? Faller det väl ut så finns hela vintern till att tjöta om regler, ändringar och försöka få bantid.
Prexis :tummenupp nu soppar kockarna till det igen, vi kör EN 3 timmars på prov nu i Oktober, 2 klasser där vi har A & B final så att både Harar & Sniglar får rejsa.

Om sedan någon lyckas med att få till en banhyra tidigare än Oktober så är jag som vanligt både Fet & På :tummenupp

Krångla inte till det för mycket nu, simplicyty is the key word to start & finish a project.
 
Chrille skrev:
Målet bör vara EN dag. En tretimmars inebär föga mer än KM på Knutan. Visst vore det kul men för tre timmar kör jag till ARC, Gelleråsen och Falken. För en dag kör jag till Mantorp Knutstorp Sviestad också. Vill d köra 50 mil för 3 timmars örning?

MEn en tretimmars vore en början ...
För att stödja ett första försök att ro det här i hamn skulle jag nog åka 50 mil men sen borde det bli heldagar...
 
Äntligen händer det nåt. Beklagar nästan att man blev uppklassad. Jag har efterlyst rena B-race länge och hatar sammanslagningen av SM-SO som gör så att serieanmälda till SM tvingas tävla mot SO-folk trots att man försöker avstå just detta. Försökte uttrycka detta på ett förarmöte men har nog aldrig känt mig så missförstådd nångång så det var bara knipa käft sen.
Men nu verkar det ju finnas förarunderlag så kör ett endagarsarrangeman el t.o.m en halvdag. Bara folk får rejsa. Behåll B-klasserna i SM/SO också där uppklassningspoängen räknas och små enkla arr. på sidan av som träningsrace.
Ligger banan hyfsat till ska ni få en flaggvakt också.
/Johan
 
Chrille skrev:
Målet bör vara EN dag. En tretimmars inebär föga mer än KM på Knutan. Visst vore det kul men för tre timmar kör jag till ARC, Gelleråsen och Falken. För en dag kör jag till Mantorp Knutstorp Sviestad också. Vill d köra 50 mil för 3 timmars örning?

MEn en tretimmars vore en början ...
Håller med om att endagars är idealet, men då har vi problemet med bullerdagar. Det betyder att du måste fixa din ljuddämpare... :rolleyes: :D
 
Chrille skrev:
Men lille vän, det är sömnen jag prioriterar bort. SKruva kan man göra mitt i natten. Vems hoj är det som går och går och vems hoj ger träningsvärk i högerarmen för allt vinkande?
Om man kan skruva mitt i natten kan man svetsa mitt i natten. Inga undanflykter nu... :D
 
GSXR1100R skrev:
Prexis :tummenupp nu soppar kockarna till det igen, vi kör EN 3 timmars på prov nu i Oktober, 2 klasser där vi har A & B final så att både Harar & Sniglar får rejsa.
...

..målet MÅSTE vara lite vidare än ett arr med samma deltagare som KM på Knutan iom att amatörerna ska bort. Då måste man göra tävlingen värd resan för fler än sörlänningarna...
 
Chrille skrev:
Målet bör vara EN dag. En tretimmars inebär föga mer än KM på Knutan. Visst vore det kul men för tre timmar kör jag till ARC, Gelleråsen och Falken. För en dag kör jag till Mantorp Knutstorp Sviestad också. Vill d köra 50 mil för 3 timmars örning?

MEn en tretimmars vore en början ...

Tre timmars funkar just som du säger som lokalt arrangemang.
Det är nog bättre med klubbrejs eller nåt liknande än med ett nationellt B-rejs om man skall få en sån här verksamhet att fungera i långa loppet.
 
gulsvartkawwa skrev:
Äntligen händer det nåt. Beklagar nästan att man blev uppklassad. Jag har efterlyst rena B-race länge och hatar sammanslagningen av SM-SO som gör så att serieanmälda till SM tvingas tävla mot SO-folk trots att man försöker avstå just detta. Försökte uttrycka detta på ett förarmöte men har nog aldrig känt mig så missförstådd nångång så det var bara knipa käft sen.
Men nu verkar det ju finnas förarunderlag så kör ett endagarsarrangeman el t.o.m en halvdag. Bara folk får rejsa. Behåll B-klasserna i SM/SO också där uppklassningspoängen räknas och små enkla arr. på sidan av som träningsrace.
Ligger banan hyfsat till ska ni få en flaggvakt också.
/Johan
Nu ska vi bara få Chrille & Nr 18 till att släppa spadarna och kliva ur sandlådan, fokusera på Road Racing Für Alles så kommer vi att få kul redan i höst :tummenupp

(supermecken kan säkert fixa Chrilles blås)
 
Nr:18 skrev:
Håller med om att endagars är idealet, men då har vi problemet med bullerdagar. Det betyder att du måste fixa din ljuddämpare... :rolleyes: :D

Bullerdagar är ju olika för olika banor, många banor kan man åka med 102db stillastående mätning på utan att ta bullerdagar i anspråk.
 
Chrille skrev:
..målet MÅSTE vara lite vidare än ett arr med samma deltagare som KM på Knutan iom att amatörerna ska bort. Då måste man göra tävlingen värd resan för fler än sörlänningarna...
Hur gör du tävlingen värd att åka till? Genom att alla får chansen! Jag skulle hellre åka till midlanda och vara säker på att få starta än att åka till falkenberg och bli utkvalad, om jag ens lyckades få en plats i kvalet...
 
Chrille skrev:
Har du bytat login med Mavve? ....
Varför försöker du byta ämne? Fixa den j*vla ljuddämparen istället! Det är mindre besvär än du tror att få till en ljudnivå så att vi kan rejsa :tummenupp
 
Nr:18 skrev:
Hur gör du tävlingen värd att åka till? Genom att alla får chansen! Jag skulle hellre åka till midlanda och vara säker på att få starta än att åka till falkenberg och bli utkvalad, om jag ens lyckades få en plats i kvalet...

Dax att skärpa oss?(jag städar bort mig...)

Jag tycker att vi ska sträva efter
1 dags B-tävling men nöja oss med kvällstävling som alternativ.

Vi måste se till många banor om vi ska göra det här seriöst. Falken, Gelleråsen, Sviestad är de banor vi kan hoppas på och som representant för Falken har du kommit långt och gjort ett bra jobb. Ett litet hopp är ju att någon annan klubb kan skrapa fram en avlägsen chans.

ARC, Gelleråsen och Sviestad ligger samliga geografiskt bättre till än Falken och Knutan.

Bullret är ett probem som dels får folk att stanna hemma och folk att bli hemskickade. Det är fakta.
Att fler än jag inte har tysta koncept till sina hojar färdig är också fakta.

Vi bör minimera problem för aktiva och arrangörer om detta ska funka.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top