Korkade uttalanden om MC

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Jag fick intrycket att han överhuvudtaget inte ville sälja kamera till mig.:yoparty

Jotack, ibland blir man lite fundersam. "Ska du verkligen köra det där på hojen?"

Nä, jag tänkte telportera hem skiten... :huvet
 

M155E

Sukkabreeewd
Gick med
26 Feb 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 750 K8 - "Misse edition"
Men vad är alltså dealen med det här argumentet med att man inte vågar ta hojkort för att man kommer garanterat köra ihjäl sig?
Har många killkompisar ffa inom bilsporten och många blev typ förnärmade och lite småputta när ja skulle ta kortet och kom med argumentet att de just inte tänker ta ngt kort för att de kommer köra ihjäl sig då....kan man inte göra det med en sportbil?
Ännu mer putta blev de när ja skulle ta tungt på en gång...någon som kan förklara det för mig? Ni grabbar är inte alltid lika lättförstådda som vi brewdar :rolleyes::glömdet
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Men vad är alltså dealen med det här argumentet med att man inte vågar ta hojkort för att man kommer garanterat köra ihjäl sig?
Har många killkompisar ffa inom bilsporten och många blev typ förnärmade och lite småputta när ja skulle ta kortet och kom med argumentet att de just inte tänker ta ngt kort för att de kommer köra ihjäl sig då....kan man inte göra det med en sportbil?
Ännu mer putta blev de när ja skulle ta tungt på en gång...någon som kan förklara det för mig? Ni grabbar är inte alltid lika lättförstådda som vi brewdar :rolleyes::glömdet

Ja det blir lätt så när det finns hemliga drömmar man inte förverkligar av olika anledningar.. Om det då kommer brewdar som klarar av det som inte dom klarar av så :näsblod

För många är en ärretta något du måste vara halvgud för att klara av att köra.

haha

Stora ögon, dvs man får dementera myten.
Surt leende som påstår att "-Min 740gl går minsann..."
De som blir sura för att man gör något dom alltid drömt om och vänder på klacken.

Ps. Dom lägger hutlösa pengar på att vara snabbast och så kommer du puttrande på halvgas och tittar in i sidorutan..:D
Ja du vet ju direkt att dom ser ner på dina förmågor när dom reagerar så! Jag hejjar på så mycket jag bara kan, trevligt med flickor på båge.
 
Last edited:

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Jag var inne på Elgiganten och skulle köpa en videokamera, började snacka med en försäljare han undrade lite grann vad jag skulle använda den till. Jag sa att jag skulle sätta den på tanken och filma när jag körde hoj. Försäljaren blev helt konstig i ansiktet och sa

Försäljare: men det kan du ju inte göra!
Jag: öhh varför inte??
F: den kommer ju att börja brinna!!!!!
J: brinna varför skulle den göra det?
F: det är ju skitvarmt vid tanken, den skulle ju helt smälta!!!!
J: det är ju inga problem, bensinen i tanken har ju inte exploderat, så det ska nog inte vara någon fara. Dessutom är det inte alls ovanligt att folk har en kamera på tanken. Är det det enda problemet?
F: kameran kommer ju bli sönderslagen!!!!
J: varför skulle den bli sönderslagen????
F: därför det kommer så mkt yttre våld!!!!
J: yttre våld????? Jag har aldrig någonsin blivit nerslagen från någon hoj, har du blivit det?
F: nej jag kör inte hoj, men syrrans kille kör.
J: ok men det finns ju ändå en kåpa framför kameran.
F: den kommer ändå bli sönderslagen!!!!

Även om jag tyckte diskussionen var ganska komisk så blev jag trött på försäljaren och struntade helt i att köpa videokameran.

haha roligaste jag läst på länge! :D
 

M155E

Sukkabreeewd
Gick med
26 Feb 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 750 K8 - "Misse edition"
Ja det blir lätt så när det finns hemliga drömmar man inte förverkligar av olika anledningar.. Om det då kommer brewdar som klarar av det som inte dom klarar av så :näsblod

För många är en ärretta något du måste vara halvgud för att klara av att köra.

haha

Stora ögon, dvs man får dementera myten.
Surt leende som påstår att "-Min 740gl går minsann..."
De som blir sura för att man gör något dom alltid drömt om och vänder på klacken.

Ps. Dom lägger hutlösa pengar på att vara snabbast och så kommer du puttrande på halvgas och tittar in i sidorutan..:D
Ja du vet ju direkt att dom ser ner på dina förmågor när dom reagerar så! Jag hejjar på så mycket jag bara kan, trevligt med flickor på båge.

Hehe jo men förstår inte riktigt varför det skulle vara ett sånt slag under bältet, alla vet väl att vi hojåkare är överlägsna bilfjantarna :D:crash...men varför svider det mer för att jag är tjej...jag är ju "accepterad" av dom inom bilsporten...?

Aja tror egentligen inte att det är många som inte klarar av att ta kortet om man verkligen vill...varför förverkligar man inte drömmen istället för att bli putta?:confused:
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Hehe jo men förstår inte riktigt varför det skulle vara ett sånt slag under bältet, alla vet väl att vi hojåkare är överlägsna bilfjantarna :D:crash...men varför svider det mer för att jag är tjej...jag är ju "accepterad" av dom inom bilsporten...?

Aja tror egentligen inte att det är många som inte klarar av att ta kortet om man verkligen vill...varför förverkligar man inte drömmen istället för att bli putta?:confused:

Haha, dom blir sura för att du byter till det coolare gänget:yoparty
Ja dom flesta har bara en mental barriär att ta sig genom. Sedan ser folk kostnaderna torna upp sig.(kan vara så enkelt att man inte våga trotsa morsan hehe)
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Hehe jo men förstår inte riktigt varför det skulle vara ett sånt slag under bältet, alla vet väl att vi hojåkare är överlägsna bilfjantarna :D:crash...men varför svider det mer för att jag är tjej...jag är ju "accepterad" av dom inom bilsporten...?

Aja tror egentligen inte att det är många som inte klarar av att ta kortet om man verkligen vill...varför förverkligar man inte drömmen istället för att bli putta?:confused:

De har säkert en flickvän hemma som förbjudit dem att ta hojkort. När du då sedan kommer på din hoj blir de påminda om att de borde ha träffat en roligare tjej och så blir de lite gnälliga och sura.
 

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
I somrast så skulle jag åka hemifrån här i centrala Göteborg varpå en äldre dam vid busshållplatsen bredvid gatan viftade argt och skrek på mig...sänk volymen:mad:!!!!!!... :gnissla
jag förklarade vänligt att den låter såhär..och att den inte går att sänka..utan att det är standardljudet på farkosten och att i stan finns faktiskt både motorcyklar och bilar..men..till föga nytta..tanten viftade argsint och skrek..pekade finger..och hade sig...ja vad ska man säga...då hon pekade fingret trots att jag vänligt stängt av och förklarat för henne först..ja efter hon visat fingret då så varvade jag upp ljudligt på tomgång och lät henne njuta lite extra..:) idiotkärring men tror hon var galen. hur kan man inte älska ljudet..mm:rolleyes:
 
Last edited:

Steven Fiskmås

Sporthojsnörd
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Växjö
Hoj
Speed Triple -16
Det klart att det finns stora risker med att köra båge. Men jag skulle vilja påstå att det i de flesta fall är kalkylerade risker. De flesta som kör sporthoj utrustar sig med bra skinnställ, ryggplattor, lägger gärna ett par tusenlappar extra på schyssta hjälmar och vill t o m ha säkra stövlar och handskar med kevlarinlägg.
Det är ju t ex en hel del människor som blir förlamade genom att dyka i vatten med noll koll på var botten är. Jag har i stort sett aldrig hört någon som idiotförklarar dessa människor. Här snackar vi istället tvärtom - skulle man välja att hoppa i med fötterna före med förklaringen att man inte vet hur botten ser ut så blir man utpsykad och får en Ove Sundberg-stämpel direkt.
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Det klart att det finns stora risker med att köra båge. Men jag skulle vilja påstå att det i de flesta fall är kalkylerade risker. De flesta som kör sporthoj utrustar sig med bra skinnställ, ryggplattor, lägger gärna ett par tusenlappar extra på schyssta hjälmar och vill t o m ha säkra stövlar och handskar med kevlarinlägg.

Snart är det sommar igen, håll utkik efter sånna här trådar så kanske du ändrar dig:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=228849
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
I somrast så skulle jag åka hemifrån här i centrala Göteborg varpå en äldre dam vid busshållplatsen bredvid gatan viftade argt och skrek på mig...sänk volymen:mad:!!!!!!... :gnissla
jag förklarade vänligt att den låter såhär..och att den inte går att sänka..utan att det är standardljudet på farkosten och att i stan finns faktiskt både motorcyklar och bilar..men..till föga nytta..tanten viftade argsint och skrek..pekade finger..och hade sig...ja vad ska man säga...då hon pekade fingret trots att jag vänligt stängt av och förklarat för henne först..ja efter hon visat fingret då så varvade jag upp ljudligt på tomgång och lät henne njuta lite extra..:) idiotkärring men tror hon var galen. hur kan man inte älska ljudet..mm:rolleyes:
Haha, klockrent, så har jag också gjort :p :tummenupp
 

Steven Fiskmås

Sporthojsnörd
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Växjö
Hoj
Speed Triple -16

Jimmie DK

Medlem
Gick med
24 Jul 2009
Ort
Danmark
Hoj
KTM LC4 x2
Jag har alltid med stor förundran läst allas historier om folk som påstår att de skulle köra ihjäl sig om de satte sig på en hoj. Har varit helt oförstående då jag aldrig fått höra det samma, och inte riktigt fattat hela grejen. Tänkte i mitt stilla sinne att folk måste ha relativt hjärndöd omgivning och att tackat överheten för att mina vänner är mer begåvade.
Men sista tiden har även somliga mina vänner börjat komma med samma kommentar, så nu känner jag mig som en i gänget. :tungan
Dock förstår jag inte resonemanget bakom uttalandet om att köra ihjäl sig, men det är ju en helt annan femma.

Några nya skojiga uttalanden om motorcyklar har jag dock inte att komma med. :glömdet
 

Marie L

Halvsenil Kärring
Gick med
6 Oct 2006
Ort
Vejbystrand, Kinna och Hermagor
Hoj
BMW K100RS och Yamaha XJ900
(kan vara så enkelt att man inte våga trotsa morsan hehe)

Trotsa morsan?
Vad i hundan skulle hon ha med det att göra?
Och varför skulle hon över huvud taget misstänkas ha synpunkter?

Jag har inga synpunkter på att mina barn tar hojkort, jag har bara synpunkter på vissas hojval....
Trålare har man på sjön, inte i trafiken.....
 

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
Ja exakt..hade god lust faktiskt..tanten hade inte alla skruvar kvar i huvet alltså..:D
Det är då man stannar skruvar loss ljuddämparen gör en FucKjouBöÖrnn så hon hörsvinner överröstad in i det vita målnet så allmänheten slipper henne för en stund.:)

Haha ja det är det enda rätta mot såna serringar..det sjuka var..att den låter inte mkt mer än en bil då den står på tomgång lite lite mer kanske såklart men absolut inte mer störande än övriga trafiken runtom centrala stan(spårvagnar bilar folk) men ändå så börja hon hojta och peka finger...man börjar undra över såna tanter alltså
Haha, klockrent, så har jag också gjort :p :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top