Korkade uttalanden om MC

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Dålig syftning av mig. Syftade inte på grabbens uttalande, utan på vad hans blockflöjt hette. :Bugar

/Anders

när jag gick i lågstadiet för skit länge sedan så hade vi också Yamaha blockflöjter :D

jag minns att jag tyckte de var konstigt då jag hade en båtmotor som hete Yamaha 15Hk, borde ju inte stå Yamaha på något töntigt som en blockflöjt då häller tyckte jag :D
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
inget korkat men lite kul.

på väg till jobbet här för ca 2 veckor sedan ligger jag å lullar på motorvägen i 130, kommer långsamt ikapp en Volvo sedan, typ 940 eller nyare, va de nu heter.

kör om i samma tempo som jag kör å ser att lill killen i baksätet sitter å vinkar febrilt. jag saktar ner å vinkar till honom var på hans syrra slänger sig över honom å ska vinka i fönstret hon med, jag vinkar tillbaka glatt, alltid kul att någon uppskattar en röd tjejhoj, (R6:a) var på jag ser att barnen säger någon till föräldrarna var på föräldrarna tittar med stora ögon i framsätet å vinkar lika febrilt som barnen i bak...


undrar va de fick till frukost...
 

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
inget korkat men lite kul.

på väg till jobbet här för ca 2 veckor sedan ligger jag å lullar på motorvägen i 130, kommer långsamt ikapp en Volvo sedan, typ 940 eller nyare, va de nu heter.

kör om i samma tempo som jag kör å ser att lill killen i baksätet sitter å vinkar febrilt. jag saktar ner å vinkar till honom var på hans syrra slänger sig över honom å ska vinka i fönstret hon med, jag vinkar tillbaka glatt, alltid kul att någon uppskattar en röd tjejhoj, (R6:a) var på jag ser att barnen säger någon till föräldrarna var på föräldrarna tittar med stora ögon i framsätet å vinkar lika febrilt som barnen i bak...


undrar va de fick till frukost...


CrystalMethAmphetamine ?
 

astor

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Svärjää
Hoj
Honda 250
[Omkörd och invinkad av trafipaxbil - 91 ]

Polis (p): Jahadu det där gick änna fort va?
Jag (J): Gjorde det?
P: Vi har klockat dig i 73km/h
J: Det är väl 70 väg??
P: Är det du som trimmat den?
J: Öh? va? nä den är inte trimmad...
P: Stå inte å ljug för fan.. nå? vem har trimmat den?
J: Alltså det är 125 kubik...
P: vaffan! är det en motorcykel !?. Då ska det vara regplåt där bak!
J: Ja, det sitter en regplåt där (pekar på fabriksmonterad plåt).
P: Jaha du har en plåt där ja.. (skriver ner numret).
P: Med då ska man ha körkort ... har du det?
J: Ja, jag har körkort..vill du se det?
P: Nej det behövs inte...
P: Vi låter det vara för den här gången... Kör försiktigt i fortsättningen.

När dom åkt...
J: ööööööh...va??!
 

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Ort
Västerås
Hoj
GSXR 1000 K8
Det här uttalande är väl inte så korkat, mer kul bara:

En skönt kaxig invandrarkille i 12-årsåldern klev fram när jag stod och tankade hojen på OK-Rinkeby för många år sedan. Slickandes på en glass stirrade han nyfiket på hojen (kawa h2) där jag stod och tankade. Efter en stund tittar han avundsjukt upp mot mig och säger på äkta rinkebysvenska: "Eeyy grabben!!! Få lonna din motorcykel så ska jag köra den så den inte vet vad den heter!!"

Haha! Han fick mig att garva hela vägen hem :hihi :tummenupp
Det där uttalandet gjorde fan min dag haha:D

Tre tummar utav tre möjliga! Haha klockrent.
 

dahlgren

#4982
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Enskede
Hoj
ZX7R
jobbar på en återvinningscentral och när vädret tillåter så tar jag hojjen till jobbet och brukar parkera precis utanför kontoret.

Kund: Vem är det som slängt den där då? höhö?
jag: nä vettefan, får egentligen itne ta emot sånt ska ju till skroten men den fungerar, är ju värd en slant.
k: va? är du seriös?
J: ja helt sjukt va folk slänger
k: ...

nu har jag dock lessnat på alla gubbar som frågar "i vilken container ska den där då?"
 

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
jobbar på en återvinningscentral och när vädret tillåter så tar jag hojjen till jobbet och brukar parkera precis utanför kontoret.

Kund: Vem är det som slängt den där då? höhö?
jag: nä vettefan, får egentligen itne ta emot sånt ska ju till skroten men den fungerar, är ju värd en slant.
k: va? är du seriös?
J: ja helt sjukt va folk slänger
k: ...

nu har jag dock lessnat på alla gubbar som frågar "i vilken container ska den där då?"

-'I samma container som din IQ är förlorad i'...hade jag svarat :yoparty
 

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Ort
....
Hoj
Köpes GSXR 1000 eller CBR 1000
nu har jag dock lessnat på alla gubbar som frågar "i vilken container ska den där då?"

Svara tillbaka att det var en kund som lämnade in 2 st hojar, du tog den finaste. Peka sedan på containern längst bort och säg att den andra ligger där om ingen varit före och tagit den :hihi:hihi

Många skulle säkert lägga benen på ryggen med riktning mot den containern.
 
Last edited:

Daniel66

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki 750 es 84
Detta hände i somras när jag hade hälsat på min 20-åriga dotter. Hade ställt hojen utanför hennes hus i Borås och när det blev dags att åka sa hon att hon skulle hänga med ner. Då hade det samlats några tjejer i 18-20-årsåldern utanför. Gissa deras miner när hon sa: Kör försiktigt Pappa!
(PS.Är 45 år och egentligen för gammal för en R1:a men det skiter jag i.)


Har aldrig sett någon åldersgräns på en hojj...:)
 

Mendoz

Sporthojsnörd
Gick med
5 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
Yamaha XSR 900 2017
Kan skriva om när jag var i skolan för att hålla igång tråden :D
Jag och några klasskompisar satt och kollade motorcyklar på skolans datorer. En av killarna tyckte CBR125 är den coolaste 125:an så jag läste lite om den på Hondas hemsida. På hondas hemsida stod det att CBR125:an var utrustad med hastighetsmätare som gick ända till 200 km/h. Jag visste att CBR125:an inte var så snabb och sa "Hah, vad ska man med en hastighetsmätare som går till 200 km/h på en CBR125?"
Då säger killen som gillade CBR125: "Vadå? Tar man bort strypningen på den så gör den lätt 200 km/h".
Den är inte strypt utan den har bara 13 hk (Har för mig dom mätte upp den till 9.8 hk), och den skulle kunna ta sig upp i 200 km/h med det?
Tror han sånt så är han inte tillåten att övergå från moppe till lätt motorcykel :D
 

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
[omkörd och invinkad av trafipaxbil - 91 ]

polis (p): Jahadu det där gick änna fort va?
Jag (j): Gjorde det?
P: Vi har klockat dig i 73km/h
j: Det är väl 70 väg??
P: är det du som trimmat den?
J: öh? Va? Nä den är inte trimmad...
P: Stå inte å ljug för fan.. Nå? Vem har trimmat den?
J: Alltså det är 125 kubik...
P: Vaffan! är det en motorcykel !?. Då ska det vara regplåt där bak!
J: Ja, det sitter en regplåt där (pekar på fabriksmonterad plåt).
P: Jaha du har en plåt där ja.. (skriver ner numret).
P: Med då ska man ha körkort ... Har du det?
J: Ja, jag har körkort..vill du se det?
P: Nej det behövs inte...
P: Vi låter det vara för den här gången... Kör försiktigt i fortsättningen.

När dom åkt...
J: ööööööh...va??!

helt underbar!
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Inte ett uttalande men lite roligt i sitt sammanhang!

Var på väg till sthlm från dalarna när jag stannar på statoil Enköping! Parkerat för tankning står den hårdaste HD:n av dem alla NIGHTROD!

Kan säga att jag skrattade mkt när jag såg att föraren var sångaren i Arvingarna....
Tänk er hur det ska irritera alla som som köpt en för att dom är så tuffa och sen få veta att dansbandssångare kör dom...
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Inte ett uttalande men lite roligt i sitt sammanhang!

Var på väg till sthlm från dalarna när jag stannar på statoil Enköping! Parkerat för tankning står den hårdaste HD:n av dem alla NIGHTROD!

Kan säga att jag skrattade mkt när jag såg att föraren var sångaren i Arvingarna....
Tänk er hur det ska irritera alla som som köpt en för att dom är så tuffa och sen få veta att dansbandssångare kör dom...

Det är ju en dansbandsmoppe... :va
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
inte ett uttalande men lite roligt i sitt sammanhang!

Var på väg till sthlm från dalarna när jag stannar på statoil enköping! Parkerat för tankning står den hårdaste hd:n av dem alla nightrod!

Kan säga att jag skrattade mkt när jag såg att föraren var sångaren i arvingarna....
Tänk er hur det ska irritera alla som som köpt en för att dom är så tuffa och sen få veta att dansbandssångare kör dom...

:rolleyes::)
 

Öhlin

Solen lyser alltid bakom molnen!
Gick med
4 Nov 2005
Ort
med Nysta
Hoj
GSXR 600
kör om i samma tempo som jag kör å ser att lill killen i baksätet sitter å vinkar febrilt. jag saktar ner å vinkar till honom var på hans syrra slänger sig över honom å ska vinka i fönstret hon med, jag vinkar tillbaka glatt, alltid kul att någon uppskattar en röd tjejhoj, (R6:a) var på jag ser att barnen säger någon till föräldrarna var på föräldrarna tittar med stora ögon i framsätet å vinkar lika febrilt som barnen i bak...
undrar va de fick till frukost...

Hahaha det är sånt som förgyller dagen:D
 

Jaouws

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Nybro
Hoj
Yamaha XJ650 -81 (Såld), Yamaha FJ1200 -93 (åld), Suzuki Bandit 1200 -98
Tänk er hur det ska irritera alla som som köpt en för att dom är så tuffa och sen få veta att dansbandssångare kör dom...

Det är ju tuffa grabbar det där!!:Bugar:yoparty
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Klippt och klistrat från ett annat motorforum...
kommer aldrig att ta mc kort... räknade ut tidigt att jag skulle köra ihjäl mig om jag tog kort så det
la jag tidigt åt sidan,kör hellre omkring med grå hår i en bil.

Så jag ifrågasatte hans mattekunskaper... :D
 

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
Inte ett uttalande men lite roligt i sitt sammanhang!

Var på väg till sthlm från dalarna när jag stannar på statoil Enköping! Parkerat för tankning står den hårdaste HD:n av dem alla NIGHTROD!

Kan säga att jag skrattade mkt när jag såg att föraren var sångaren i Arvingarna....
Tänk er hur det ska irritera alla som som köpt en för att dom är så tuffa och sen få veta att dansbandssångare kör dom...

Om jag skulle skaffa pråm skulle det ha varit en NightRod. Men nu kan man ju glömma det.
Inga pråmar för min del.

Föresten, hur kommer det sig att man ens vet hur sångaren i Arvingarna ser ut o sen så pass bra att man lyckas känna igen honom vid en mack?
Du råkar inte vara en sånn där som lyssnar på dansband i smyg? :va :D
 
Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Om jag skulle skaffa pråm skulle det ha varit en NightRod. Men nu kan man ju glömma det.
Inga pråmar för min del.

Föresten, hur kommer det sig att man ens vet hur sångaren i Arvingarna ser ut o sen så pass bra att man lyckas känna igen honom vid en mack?
Du råkar inte vara en sånn där som lyssnar på dansband i smyg? :va :D

Märk väl att jag INTE sa något ont om dansband!

Jag har absolut inga problem med detta och skiter helt i vilka som kör vad!
Men många män köper väl just hd för att den representerar en "tuff" kultur för dom vilket man inte direkt kan säga om dansband!

Tycker det blir en rolig effekt bara...

Tror man manligheten sitter i vilken mc man kör har man lite att jobba på!

Du menar att du bara skulle känna igen personer inom de segment du är intresserad av?

Mkt naivt av dig isf!
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top