Korkad fråga om klarglas

SportGuzzi

livsnjutare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
Moto Guzzi V11 Sport
Hej, jag fick idag hem ett paket från Clear alternatives med ett klart (vitt) baklampeglas till min Bandit 1200 -02. I paketet låg bara detta genomskinliga glas, ingen röd insats eller något.

Nu till den dumma frågan (iom att jag förväntade mig en röd insats så att vanliga vita lampor skulle användas)....finns det röda lampor (ej led)??

..eller hur är det tänkt.....det är ju inte helt bra med vitt ljus bakåt??:va

Vet inte hur det är tänkt, men vet att det finns lampor med vanlig sockel, som passar i ditt org. baklyse, men med en knippe röda led´s istället för själva glödlampan.. Snyggare, mer hållbart och drar mindre ström än glödis.. Sån hade jag köpt om jag var i din sits :tummenupp

Edit: såg nu att du skrev ej LED, men men :P ..

Robban

Last edited:
Det finns röda glödlampor, nackdelen med det är att den kommer att synas som en röd blobba genom ditt klarglas.

Det finns färgade lampor som ser kromade ut på utsidan, men lyser rött (eller orange för blinkersar), dom syns inte genom klarglasen.
Bilstylingfirmor brukar ha såna...

(EDIT) Själv skulle jag nog ha satsat på LED baklampa, dom är också vita när dom inte lyser

OK tack, visste inte att det fanns LED som hade passande sockel. Trodde att Led skulle innebära ändringar i sockel/elsystem och det vill jag inte göra utan det skall gå på en grisblink att göra om till orginal.

H

Finns färg på pandurohobby till glas om du inte får något bättre svar

Dock kommer det bli mycket ´snyggare med led för då ser man inget rött förren de lyser

OK tack, visste inte att det fanns LED som hade passande sockel. Trodde att Led skulle innebära ändringar i sockel/elsystem och det vill jag inte göra utan det skall gå på en grisblink att göra om till orginal.

H

Duells 12-603

12-603.jpg

Glasfärg från

www.pandurohobby.se
Ö. Hamngatan 31
411 10 Göteborg
Tel: 031-774 15 55

artnr 249404 49:- 45 ml räcker länge

Måla dina egna lampor vartefter du bränner dem.

Gen2 Banditerna börjar käka baklampor så småningom
så det är det billigaste alternativet.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard