Nyteknik
Bannad
Kork Ballington visar sin Kawasaki 500 från 80-talet. Fan vad fint den låter. Underbart!
http://www.superbikeplanet.com/2007/Oct/071031hallow.htm

http://www.superbikeplanet.com/2007/Oct/071031hallow.htm
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det var inte så dumt förr.![]()
Hjulaxeln fram var ju häftig, nåt sånt har jag aldrig sett förr.
Verkligen, och nu förstår du varför du aldrig ska/kommer att sälja din hoj.Trevlig snutt.![]()
Hur får man tag i den?!Appropå deta kom jag att tänka på att du ju har världens läckraste ringsignal, en tvåtaktsrevelj! Du har PM!
Man spelar in sin hoj när man varmkör eller så får man ett MMS av mig.Hur får man tag i den?!
![]()
Helt underbar film, både genomgången av tekniken och ljudet.Blev ny ringsignal på telefonen direkt.
Kawa var verkligen med på ett udda sätt på den tiden, väldigt egna lösningar ofta plockade från deras flygverksamhet, dock hann de aldrig bli bra i 500 innan satsningen lades ner. Kork m fl vann dock flera mästerskap i 250 och 350 åt dem.
![]()
Och ideerna var egentligen inte udda, kopierade från Valter Kaadens in i minsta detalj, och sedan vidare förädlat genom i början Suzuki och yamaha! , tror därefter rotax, sedan aprilia (köpte rotaxmotorer) och sedan aprilia själva.
Menar du bara motorerna nu? Jag menade hela hojen med monocoque-ram och även aerodynamiken till viss del. Om de nu kopierade allting i motorerna så är det ju konstigt att de gick klart bäst, i slutet av 70-talet gick det ju inte att vinna på något annat än en Kawa 250/350.
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |