Kopplingsvätska KTM 525 -07

NickeR

Finnjävel??
Gick med
31 Aug 2009
Hoj
KTM 525EXC -07
Fick ett problem med kopplingen på min hoj idag,kunde snabbt konstatera att kopplingsvätskan behövde bytas...då till min fråga:
Vad ska man hälla i??? Står att det ska vara specialprodukt från KTM,men det måste väl finnas andra allternativ som man kan hitta lättare....jobbar själv på bilreservdelsaffär så kanske det kan finnas på hyllan på jobbet:va Snabba svar nu grabbar:Bugar TACK

vanlig bromsvätska skall det vara (dot 4 kan jag tänka mig att det står i din bok?)

Det är just de som jag INTE ska ha i då det sitter Magura kopplingssystem...
har googlat som s*tan och kommit fram till att LHM (citroen) ska vara ok att hälla i...kan någon bekräfta detta???

Är väl olja som tål lite högre tryck?
Audis original borde väl kunna funka då också.
129 spänn litern har ja för mig jag gav för det.

Vad är denna LHM för typ av olja? kan va bra att veta då ja inte hört förkortningen förut :)

LHM är en special produkt för Citroens hydraulsysytem (fjädringen)den görs av nästan alla större oljetillverkare och är märkta LHM på burken...själv hade ja i Castrol LHM+ som vi säljer på jobbet:tummenupp

På Magura-system står där "use only mineral oil" och där kan man använda LHM eller gaffelolja eller vilken annan lättflytande olja som helst....

På Brembo-system står där "Use only DOT 4" och där kan du hälla i bromsvätska av DOT 3/4/5.1 dvs all bromsvätska utom DOT5.

Skulle man sen av någon anledning vilja åka med en Brembopump och Magura kopplingscylinder eller vice versa så säljer Magura packningar som är kompatibla med bromsvätska. Dessa kan dock inte köpas via KTM utan bara från magura direkt.

På Magura-system står där "use only mineral oil" och där kan man använda LHM eller gaffelolja eller vilken annan lättflytande olja som helst....

På Brembo-system står där "Use only DOT 4" och där kan du hälla i bromsvätska av DOT 3/4/5.1 dvs all bromsvätska utom DOT5.

Skulle man sen av någon anledning vilja åka med en Brembopump och Magura kopplingscylinder eller vice versa så säljer Magura packningar som är kompatibla med bromsvätska. Dessa kan dock inte köpas via KTM utan bara från magura direkt.
Halvt OT, men varför har Magura mineralolja i kopplingen? :va Det känns ju lika dumt som DOT5, som inte heller suger åt sig vatten, och olja tål väl inte så höga temperaturer utan att bli konstig heller? :va

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman