Florodoltarzan
Med lem
- Gick med
- 30 Sep 2003
- Hoj
- Nu: Kawa VN 800 Bobberbygge. Förut: Suzuki GS 750 -79 RIP, KTM Duke II -02 RIP, Honda CBR 929 RR -01 RIP, Honda Hornet 600 -05 RIP, KTM 640 LC4 -03 RIP, Kawa GPZ 750 -89 RIP
Tjena,
Är det någon som har erfarenheter beträffande dålig koppling på 929
rna? Kopplingskorgen är bytt (på garantin) som den ska va, men det känns som att kopplingen slirar lite, lite grand. Dessutom känns det som att den tar på en väldigt kort del av det spel som finns i kopplingshandtaget. Någon som har en aning? Den känns helt enkelt inte stum, ibland känns det som att den tar långt in och ibland känns det som att den tar långt ut.
För ett par veckor sedan rev jag ut hela korgen för att kolla, då rengjorde jag lamellerna som var lite blåaktiga i sin färg. Dessutom slipade jag lite på kopplingskorgen då denna hade blivit lite jackad där lamellerna glider men utan resultat.
Är det någon som har erfarenheter beträffande dålig koppling på 929

För ett par veckor sedan rev jag ut hela korgen för att kolla, då rengjorde jag lamellerna som var lite blåaktiga i sin färg. Dessutom slipade jag lite på kopplingskorgen då denna hade blivit lite jackad där lamellerna glider men utan resultat.