Kopplingsschema till XR600

-MLM-

Motardpilot
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM525 motard -06
Var kan man få tag i en sådan.. Jag håller på att koppla in blinkers och skulle behöva titta hur det ser ut ..

Tips ??

Alltså ska man ta ström från baklyse eller tuta och koppla in till en elektronisk blinkersrelä med tre anslutningar. Strömmen från baklyset eller tutan ska väl kopplas in till + (+49) polen, och ta en kabel från ramen o koppla in till jordpolen (49a) Nu finns det en - pol (P (c)) kvar och den ska väl kopplas in till blinkerna samt en blinkerknapp.

Nu till frågan, det finns två kablar från varje blinker och jag undrar hur ska jag koppla ihop blinkerna och blinkerknappen och koppla vidare till - polen på relät..

Ursäkta om jag verkar newbie, det här är första gången för mig och jag vet inget om elektronik..

Ska du sätta på blinkerts som har suttit på som standard eller ska du bygga ett eget elsystem till blinkertserna?

Har du nån likriktare på din xr? Ifall du inte har det och lysena körs på växelström så funkar det inte med ett elektroniskt blinkrelä! Utan då behöver man ett mekaniskt, finns på biltema!

På mitt hemmabyggda system så går det från en separat lindning till en paralell kopplad likriktare genom mitt mekansika blinkrelä till "blinkerts in" sladden på kopplingsdosan. Från den så går det till höger/vänster blinkerts par paralell kopplad (en slad fram och en bak till varje sida och sen jordar man den andra sladden till blinkertsen)

Det finns kopplingsschema till XR 600R i haynes verkstadshandboken men då är det utan blinkerts. Sen så finns det schema till t.e.x XL modellerna med blinkerts på

-MLM- skrev:
Alltså ska man ta ström från baklyse eller tuta och koppla in till en elektronisk blinkersrelä med tre anslutningar. Strömmen från baklyset eller tutan ska väl kopplas in till + (+49) polen, och ta en kabel från ramen o koppla in till jordpolen (49a) Nu finns det en - pol (P (c)) kvar och den ska väl kopplas in till blinkerna samt en blinkerknapp.

Nu till frågan, det finns två kablar från varje blinker och jag undrar hur ska jag koppla ihop blinkerna och blinkerknappen och koppla vidare till - polen på relät..

Ursäkta om jag verkar newbie, det här är första gången för mig och jag vet inget om elektronik..

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back