Fredsfursten
Medlem
Jag behöver byta kopplingspump till min gsxr 1100 -90, passar andra än original? Banditens borde ju passa, men passar pumpar från (andra) nyare hojar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fredsfursten skrev:2590732Jag behöver byta kopplingspump till min gsxr 1100 -90, passar andra än original? Banditens borde ju passa, men passar pumpar från (andra) nyare hojar?
Fredsfursten skrev:2590732Jag behöver byta kopplingspump till min gsxr 1100 -90, passar andra än original? Banditens borde ju passa, men passar pumpar från (andra) nyare hojar?
gixxer_1255 skrev:2592346Ja Banditens funkar, Hayabusans bör oxå funka. Men vill du ha en med bromsvätskebehållaren gjuten i cylindern eller med separat vätskebehållare? Vill du ha separat vätskebehållare så har TL1000R, ZXR750 och YZF750 sådana. Jag har åkt med en YZF750 koppling cylinder i många år funkar kanon bra, den är tillsalu om du är intresserad. Jag har en Magura Radialkopplingscylinder från KTM SuperDuke tillsalu oxå.
Lonsdale skrev:2592521titta bara så att det är samma utväxling. det brukar stå tryckt på pumpen.
tex. 5/8
Fredsfursten skrev:2592538Utväxling? Vad innebär det? Vad står ex 5/8 för?
Det står nog cylinderns diameter på pumpen, men det måste ju även ha betydelse hur långt den trycker cylindern, dvs det som har betydelse är väl hur stor volym som trycks ut!?
Fredsfursten skrev:2592415Tack för svaren. Jag kan tänka mig vilket som, men till gixxern lutar ju behållaren så mycket, det funkar men jag vill gärna byta till något i bättre skick. Vet du att maguran funkar med gsxr? Bild på yzf-pumpen? Priser?
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |