Kopplingsproblem

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
Jag upptäckte nyligen att när jag drar in kopplingen på crossen så ligger ändå växeln i. den driver inte lika mycket som du bara skulle släppa gasen och låta den åka på växeln, men den drar långsamt framåt så vill jag stå stilla måste jag hålla in bromsen eller lägga i neutral växel.

En skruv gick av till fästet som håller fast kopplingen i styret så jag tog lös den helt från styret och bytte skruven, Men inte kan väl det ställa till så kopplingen hamnar fel, och skapar ett sådant problem?? :confused:

Någon som har någon ide vad det kan vara eller har haft ett liknande problem?

Börja kolla det enklaste.

Tillräckligt med olja i systemet? råkat få luft i systemet (öppna och pumpa, se ifall det bubblar)

Börja kolla det enklaste.

Tillräckligt med olja i systemet? råkat få luft i systemet (öppna och pumpa, se ifall det bubblar)

Med risk för att låta så okunnig som jag faktiskt är på sådana här grejer. Men om du har vajerkoppling finns det någon olja i något system då:confused: och isåfall var?? sköter inte vajern det mesta mekaniskt....?

Med risk för att låta så okunnig som jag faktiskt är på sådana här grejer. Men om du har vajerkoppling finns det någon olja i något system då:confused: och isåfall var?? sköter inte vajern det mesta mekaniskt....?

Sorry, tänkte per automatik att du hade hydraulisk koppling, därav mitt då konstiga svar på din fråga:D .

Du har ju lossat kopplingen, så troligen behöver du bara spänna den.

Sorry, tänkte per automatik att du hade hydraulisk koppling, därav mitt då konstiga svar på din fråga:D .

Du har ju lossat kopplingen, så troligen behöver du bara spänna den.

Hoppas på det jag med, har hört justeringsteorin från flera håll. problemet är att jag inte är helt säker på att det kom direkt efter att jag lossade kopplingen... eller varit där en stund tidigare, är väldigt lite så rätt svårt att märka. och står sällan still då jag kör och om jag gör det så lägger jag i neutral eller stänger av motorn.

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda