Kopplingsproblem

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Ingen =(
På väg hem från skolan idag, så slutade kopplingen på min gsxr 1000 -01 helt plötsligt fungera, inget motstånd alls i handtaget. Efter en stund så fungerade den som vanligt igen, körde vidare och när jag svänger av motorvägen så slutar det fungera igen. Denna gång för gott.
Testade och justera spelet men ingen skillnad, det "låter" inifrån kopplingskåpan när jag drar i kopplingen, så vajern är inte av iaf.
Har inte mycket till mekmöjligheter eller verktyg där den står just nu, blir släp om jag inte löser detta snart.
Någon som har en aning?

Lite konstigt att den kom igång igen. Inget motstånd alls i handtaget, men det fjädrade tillbaka iallafall eller?
Jag tänker på om armen innanför kåpan kinkat sig på nåt sätt, och håller kopplingen "öppen". Du kan ju i så fall testa att knacka lite lätt på kåpan med en hammare eller nåt och se om det hoppar rätt. borde kännas i handtaget att det blir "motstånd" igen. Annars, eftersom vajern och yttre kopplingsarmen verkar hela, så måste dunog bort med kopplingskåpan i vilket fall för att se vad pajat.
Lycka till!

Lite konstigt att den kom igång igen. Inget motstånd alls i handtaget, men det fjädrade tillbaka iallafall eller?
Jag tänker på om armen innanför kåpan kinkat sig på nåt sätt, och håller kopplingen "öppen". Du kan ju i så fall testa att knacka lite lätt på kåpan med en hammare eller nåt och se om det hoppar rätt. borde kännas i handtaget att det blir "motstånd" igen. Annars, eftersom vajern och yttre kopplingsarmen verkar hela, så måste dunog bort med kopplingskåpan i vilket fall för att se vad pajat.
Lycka till!

Handtaget fjädrar tillbaka precis som det ska, när jag tänker efter så hände det flera gånger, fast då fungerade det direkt igen sen.
Har fixat släpvagn nu, ska öppna skiten imorn så får vi se vad som händer.
To be continued........

Känns som problemet är lite över min kunskapsklass, ringde din mc dom skulle inte ha tid förens efter midsommar, känns inte så spännande.
någon som vet vart jag kan få detta fixat lite tidigare?
E&D verkar inte vara så pigga på att svara i telefon...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg