Kopplingsproblem!!

gixxer300

Ny medlem
Gick med
23 May 2006
Ort
Sthlm
Hoj
gsxr1000 k6
har ett ganska irriterande problem...

Gjorde min 100 mila service för ett tag sen på min Gsxr1000 k6. Innan oljebytet gick hojen perfekt.. men efter detta så har kopplingen börjat slira när man varvar motorn upp mot 6-8000 varv..... Har pratat med ett flertal mcerkstäder... alla säger olika saker.... Verkstaden jag gjorde servicen hos lovade mig att hälla i den bäst helsyntetiska olja de hade... Motul 300v.. men sen dess är hojen konstig... Ringde säljaren till hojen.. han sa att jag skulle använda Castrol R4, som tydligen skulle vara bättre.... Bytte olja, (och filter)nu är den lite "bättre", men slirar högre upp i registret.. kanske vid 9-11000 varv.... Börjar så smått undra om bolaget som skötte servicen har lurat mig....Hällt i nån jävla skitolja...och tagit betalt för Motulen..

Faktum var att jag stod och tittade på när de gjorde servicen... när mekanikern går fram och stänger dörren till verkstaden mitt framför mina ögon....skumt...

Är det någon som har råkat ut för samma slir (helt ny hoj, gått 300 mil)? Eller problem med oljan??
 
Du kan garanterat hitta uttömmande svar i Olje-trådarna som är skapade men jag gissar att dina lameller tagit stryk av helsynteten och jag gissar att det är till å byta dem pga det detta.... Något verkstan borde stå för!
 
Varför lämna in för att byta olja? Har verkligen aldrig förstått det där .. :va
 
SkaD skrev:
2361906 Varför lämna in för att byta olja? Har verkligen aldrig förstått det där .. :va
Har fått för mig att den serv ingår i köpet:va
 
SkaD skrev:
2361906 Varför lämna in för att byta olja? Har verkligen aldrig förstått det där .. :va
När man har en sån dyr hoj so m jag har.. så vill man ha stämpel.. det fungerar bättre vid försäljning...
 
gixxer300 skrev:
2361927 När man har en sån dyr hoj so m jag har.. så vill man ha stämpel.. det fungerar bättre vid försäljning...


Helt rätt så tänker jag med fast min är en 97a :tummenupp
 
gixxer300 skrev:
2361880 har ett ganska irriterande problem...

Gjorde min 100 mila service för ett tag sen på min Gsxr1000 k6. Innan oljebytet gick hojen perfekt.. men efter detta så har kopplingen börjat slira när man varvar motorn upp mot 6-8000 varv..... Har pratat med ett flertal mcerkstäder... alla säger olika saker.... Verkstaden jag gjorde servicen hos lovade mig att hälla i den bäst helsyntetiska olja de hade... Motul 300v.. men sen dess är hojen konstig... Ringde säljaren till hojen.. han sa att jag skulle använda Castrol R4, som tydligen skulle vara bättre.... Bytte olja, (och filter)nu är den lite "bättre", men slirar högre upp i registret.. kanske vid 9-11000 varv.... Börjar så smått undra om bolaget som skötte servicen har lurat mig....Hällt i nån jävla skitolja...och tagit betalt för Motulen..

Faktum var att jag stod och tittade på när de gjorde servicen... när mekanikern går fram och stänger dörren till verkstaden mitt framför mina ögon....skumt...

Är det någon som har råkat ut för samma slir (helt ny hoj, gått 300 mil)? Eller problem med oljan??

En polare till mig hade samma problem på sin gixxer 04a.
Skicka ett pm till honom mrbandit här på sporthoj. Det gick på garantin i alla fall...
 
Back
Top