PJannesson
Medlem
- Gick med
- 7 Mar 2003
- Hoj
- Yz 450
Tjena, vänder mig till sporthojs expertis:
Jag har köpt en gsx-r, hojen har gått bana och sedan stått still ett år eller lite mer.
Det sista som förra ägaren gjorde på hojen vara att byte växellåda (rasat)
Alla växlarna går i som dom ska när hojen är avstängd så lådan är ok.
Problemet är helt enkelt att kopplingen inte kopplar ur som den ska, jag har rivit ner allt i hopp om att det var lamellerna som klibbat ihop men icke.
Kopplingshandtaget går att dra in men det går trögt och man ser att lamellerna separeras.
Sitter o kollar på sprängskissen här:
http://fiche.ronayers.com/Index.cfm...20/Model/GSX-R750/GroupID/302840/Group/CLUTCH
Och i en verkstadshandbok som medföljde cykeln och nu till frågan:
Tips o ideer mottages gärna, lamellerna ser ok ut men jag är osäker om 11a och 11b fanns med, har hojen parkerad en mil hemifrån, ska gå igenom allt imon igen.
Tack
Mvh Per
Jag har köpt en gsx-r, hojen har gått bana och sedan stått still ett år eller lite mer.
Det sista som förra ägaren gjorde på hojen vara att byte växellåda (rasat)
Alla växlarna går i som dom ska när hojen är avstängd så lådan är ok.
Problemet är helt enkelt att kopplingen inte kopplar ur som den ska, jag har rivit ner allt i hopp om att det var lamellerna som klibbat ihop men icke.
Kopplingshandtaget går att dra in men det går trögt och man ser att lamellerna separeras.
Sitter o kollar på sprängskissen här:
http://fiche.ronayers.com/Index.cfm...20/Model/GSX-R750/GroupID/302840/Group/CLUTCH
Och i en verkstadshandbok som medföljde cykeln och nu till frågan:
Tips o ideer mottages gärna, lamellerna ser ok ut men jag är osäker om 11a och 11b fanns med, har hojen parkerad en mil hemifrån, ska gå igenom allt imon igen.
Tack
Mvh Per