Per Sundell
Ny medlem
Har monterat turbo på hojen och redan före det så slirade kopplingen . Så jag bytte lammeler och monterade förstärkta hayabusafjädrar från mc express. problemet är att den inte vill koppla ur. först monterade jag dem med orginal skruven och drog dem i bott då fanns ingen chans att koppla ur .
Nästa försök var att jag mätte längd skillanaden på de gammla fjädrarn och de ny och satte i skruvar som var lika mycket längre som jag skruvade i botten.
Nu kopplar den ur men jag kan inte ha något spel upp vid kopplings handtaget för då fungerar det inte utan den drar lite hela tiden . Har även byt kopplings vajer i fall den gamla sträckte ner det blev kraftigare fjädrar. med orginal fjädrarna kopplar den ur som den ska. finns det något lager i motoren som ger med sig så rörelsen kopplings hantaget inte räcker till med kraftigare fjädrar . eller är det bara att släppa på förspännigen på kopplings fjädrarna som gäller , för att få det att fungera
Nästa försök var att jag mätte längd skillanaden på de gammla fjädrarn och de ny och satte i skruvar som var lika mycket längre som jag skruvade i botten.
Nu kopplar den ur men jag kan inte ha något spel upp vid kopplings handtaget för då fungerar det inte utan den drar lite hela tiden . Har även byt kopplings vajer i fall den gamla sträckte ner det blev kraftigare fjädrar. med orginal fjädrarna kopplar den ur som den ska. finns det något lager i motoren som ger med sig så rörelsen kopplings hantaget inte räcker till med kraftigare fjädrar . eller är det bara att släppa på förspännigen på kopplings fjädrarna som gäller , för att få det att fungera