kopplingsproblem med gs500e 2000

grabb85

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Hoj
Suzuki GS500E
Tja är så att jag köpte en gs500e förra veckan och nu idag när jag skulle tvätta den märkte jag att kopplingen inte tog fast jag hade kopplingshandtaget intryckt.

kollade manualen och spände vajern och allt men va ändå samma sak, växlarna är lite småsvåra att få i/ur och den frikopplar inte fast handtaget är intryckt.

någon som har något tips på vad det kan va ungifär och om det är något man kan kolla på själv eller om det är verkstad som gäller. Hoppas att det är något lätt fel eftersom att en koppling borde hålla mer än 1200mil som hojen har gått.

Last edited:
Motorn ska vara fullt uppvärmd innan man bedömer kopplingens funktion pga av den kalla oljans höga viskositet. Över vintern kan även stållamellerna i kopplingen rosta lite lätt, det botar man med ett par inpirerade starter på ettans växel.

andersbrink skrev:
2087505 Motorn ska vara fullt uppvärmd innan man bedömer kopplingens funktion pga av den kalla oljans höga viskositet. Över vintern kan även stållamellerna i kopplingen rosta lite lätt, det botar man med ett par inpirerade starter på ettans växel.

tack för det snabba svaret, men det är inget konstigt att den har fungerat som den ska tills nu då, har dock inte kört något med den mer än krypit runt lite på 1ans växel.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...