kopplingsproblem honda 450

kungen12321

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2009
Hoj
KYM 990 SM
kopplingsproblem

Tjenare!!

Behöver alla tips soch råd som jag kan få. Hojen har precis varit på service då dom byte lameller stålbrickor kopplingskorg och kopplingscentrum. På min honda 450 05.

Problemet som uppstod var att när jag fick hem hojen så Kopplade inte hojen. När jag höll inne kopplinegn och hade växel i så rullade hojjen väldigt tungt. När man kopplar så vill hojen dra iväg ändå. Väldigt svårt att få i växlarna. Nu till det märkligaste. Har inget spel och hojen slirrar inte på kopplingen. Ändå så tar inte kopplingen.

Hade isär hela kopplingen igen och följde en sprängskiss på www.discounthondaparts.com men hittade inget som saknades eller satt fel.

Det enda tänkbara som jag kan komma på nu är oljan? Men kan värkligen oljan ställa till sådana bekymmer?.

NÅGRA FÖRSLAG?

Last edited:
tror det va ngn som ställde typ samma fråga igår här på sporthoj.
när jaghade det problemet med min crf 450 -03 så va det bara att köra lite runt på gården. efter att du har använt kopplingen ett tag o växlat o sånt så ska det gå till sig. det gjorde det iaf med min, så fort oljan börjar komma in mellan lamellerna så blir det bättre.. testa o fara ut på en sväng och kolla sen.

tror det va ngn som ställde typ samma fråga igår här på sporthoj.
när jaghade det problemet med min crf 450 -03 så va det bara att köra lite runt på gården. efter att du har använt kopplingen ett tag o växlat o sånt så ska det gå till sig. det gjorde det iaf med min, så fort oljan börjar komma in mellan lamellerna så blir det bättre.. testa o fara ut på en sväng och kolla sen.

Testade igår att köra en sväng men blev inte bättre. har inget spel men kopplingen tar inte ändå. Hojen slirar dock inte. några förslag.

Testade igår att köra en sväng men blev inte bättre. har inget spel men kopplingen tar inte ändå. Hojen slirar dock inte. några förslag.

hmm det va konstigt. gick över för mig på en gång nästan. men om det inte är för långt till verkstaden så ta den tillbaks dit och säg till dom att "gör om, gör rätt" du hade ju betalat för det så då ska det funka oxå...
kan ju hända att dom har glömt ngn bricka eller dylikt. men far tillbaks o klaga. :tummenupp

hmm det va konstigt. gick över för mig på en gång nästan. men om det inte är för långt till verkstaden så ta den tillbaks dit och säg till dom att "gör om, gör rätt" du hade ju betalat för det så då ska det funka oxå...
kan ju hända att dom har glömt ngn bricka eller dylikt. men far tillbaks o klaga. :tummenupp

Hörde från någon at man skulle justera kopplingsarmen. Stämmer detta. När ställer man kopplingsramen och när vet man när det är rätt.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph