Kopplingsproblem CR500

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
2 röda och en gul
Jag har problem att få ut kraften till bakhjulet, det vill slira. Har testat ett antal olika oljor men utan fullgott resultat. Har införskaffat heavy duty fjädrar och hoppas på det. Nästa steg blir att blästra mellanskivorna.
Vad har ni andra gjort?
 
på min gammla cr500 var det heavy duty fjädrar... blästra är jävligt bra om kopplingen gått varm... bara köpa en lite bläster på biltema och lite sand. lätt gjort själv om man har kompressor...
 
farmerlip skrev:
Jag har problem att få ut kraften till bakhjulet, det vill slira. Har testat ett antal olika oljor men utan fullgott resultat. Har införskaffat heavy duty fjädrar och hoppas på det. Nästa steg blir att blästra mellanskivorna.
Vad har ni andra gjort?
har inte gjort noe selv men på min er det lagt inn en ekstra metall skive :va funker bra på crossen har inte testat motard enn
bruker olje ja :D putoline nånting gearbox oil tror jag :tummenupp
 
CR500AF skrev:
har inte gjort noe selv men på min er det lagt inn en ekstra metall skive :va funker bra på crossen har inte testat motard enn
bruker olje ja :D putoline nånting gearbox oil tror jag :tummenupp

Jag lade också in en extra metallskiva på min CR250 och det blev kanon, det är ju bara att prova eftersom en skiva är rätt billig.
 
antar att du provat ATF olja?
brukar ju funka till det mesta...
 
Blir inte den genomgåenden "pinnen" för kort då? Kopplar den ur ok efter detta? Jag kan med original antal inte stå stilla många sekunder med växel i utan att det börjar dra... Snygg tjuvstart på Barkarby pga detta :-(
Kobbe skrev:
Jag lade också in en extra metallskiva på min CR250 och det blev kanon, det är ju bara att prova eftersom en skiva är rätt billig.

Har inte testat ATF, bara olika dyra MX vxl oljor.
rejser skrev:
antar att du provat ATF olja?
brukar ju funka till det mesta...
 
farmerlip skrev:
Blir inte den genomgåenden "pinnen" för kort då? Kopplar den ur ok efter detta? Jag kan med original antal inte stå stilla många sekunder med växel i utan att det börjar dra... Snygg tjuvstart på Barkarby pga detta :-(


Har inte testat ATF, bara olika dyra MX vxl oljor.

Mjo tror muligens den er litt i korteste laget min clutch vire er jakligt stram men den koplar ut ok :va fan måste kolla lite noga når jag får tid :huvet

too many bikes so litle time :mad:
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top