Kopplingsolja ktm 525.

nill0w

p3n15 xt3nd3r
Gick med
26 Jan 2006
Ort
Stockholm!
Hoj
HRC RC213V
Vad kan man köra för olja till kopplingen på en 525 från 05?
Finns det några 1-litersflaskor eller så man kan hitta på macken?, typ.
Vill inte köpa Motorex pytteflaska för 80 spänn... Biltema kanske har nåt..?

tjoho!
 
Magura red blood - men hur ofta byter du olja, om du skall ha en liter? En liten flaska räcker långt, iallafall två byten...
 
Samma som Magura men mycket billigare

36-442_l.jpg

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=82868
 
Last edited:
Biltema oljan visad ovan funkar alldels förträffligt :tummenupp dessutom har man för massor av byten..
 
Biltema oljan visad ovan funkar alldels förträffligt :tummenupp dessutom har man för massor av byten..

asså ja är lite snurrig. de står att LHM oljan är mineralbaserad. på min behållare till kopplingsvätskan står det "use only mineral-oil" men i boken "KTM owner´s manual 450 sx. mxc. exc racing. står det

"KTM uses biodegradable hydraulic oil for the hydraulic clutch control.
Never mix biodegradable hydraulic oils with mineral oils. never refill with mineral hydraulic oil or brake fluid."

locket säger en sak. boken en annan och ni en 3de. vad gäller?

det är en KTM 450 EXC -04.

Behöver snabbt svar. behållaren är tom. banjoskruven vibrerade loss så de försvann:P
 
Vanlig gaffelolja funkar precis lika bra.Du kommer inte att märka någon skillnad alls.
 
asså ja är lite snurrig. de står att LHM oljan är mineralbaserad. på min behållare till kopplingsvätskan står det "use only mineral-oil" men i boken "KTM owner´s manual 450 sx. mxc. exc racing. står det

"KTM uses biodegradable hydraulic oil for the hydraulic clutch control.
Never mix biodegradable hydraulic oils with mineral oils. never refill with mineral hydraulic oil or brake fluid."

locket säger en sak. boken en annan och ni en 3de. vad gäller?

det är en KTM 450 EXC -04.

Behöver snabbt svar. behållaren är tom. banjoskruven vibrerade loss så de försvann:P

Jag har också lagt märke till det problemet. Men kör du på den biltema oljan så kommer du iaf inte ha några bekymmer.:tummenupp
 
Magura har tidigare använt lhm vilket är citroëns hydralolja, som är billig på biltema.
Använd inte atf olja någonsin i dem...
 
Fan va inte snål.. den lilla flaskan räcker till att fylla hela kopplings systemet ca 4gånger o hur många gånger hade du tänkt o göra det..
 
Fan va inte snål.. den lilla flaskan räcker till att fylla hela kopplings systemet ca 4gånger o hur många gånger hade du tänkt o göra det..

Är det bättre med den oljan, eller vad menar du? Om dom andra är lika bra verkar det ju otroligt korkat att köpa den där lilla töntflaskan för en hundring eller vad den nu kostade.
 
Man köper inte en-liters flaskor kopplingsolja eftersom det blir massor kvar i flaskan, som sean står på en hylla och drar till sej fukt och blir sämre. =)
 
Är det bättre med den oljan, eller vad menar du? Om dom andra är lika bra verkar det ju otroligt korkat att köpa den där lilla töntflaskan för en hundring eller vad den nu kostade.

Köp den stora flaskan den e minst lika bra, använder den ja me o det e ingen fara att låta den stå den tar inte åt sig fukt som vanlig bromsvätska gör men skruva på locket bara:)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top