Kopplingsmodd "tyst" Ducati HYM och allmän kopplingsfråga.

Jag har hört att kopplingen kan gå ganska varm med stängd kåpa. Hur allvarligt är det?

Skickat från min Honor 8 via Tapatalk
Ingen fara vid vanligt gatåka, ban-smiskare brukar lägga distanser mellan kåpa och motorblock för kylningens skull, men ha den monterad för att inte mosa tryckplattan vid marksyning.
Annars kan man ju alltid borra lite charmiga hål i den.

Dränerar skallen med mer idiotfrågor så håll ut! ???? I mitt regbevis står det nettoeffekt 62 kw (84hk), är det effekten på svänghjulet eller är det på bakhjulet? Och ska inte hojen ha 90 hk? Har en dynojetgraf där har en likvärdig hoj till min angivit ca 70 hp i dynojet före och 90 efter mappning, är detta på bakhjulet?

Vidare funderar jag om ni som har en HYM eller annan Ducati upplever att det låter mer från kopplingen vid jämn gas i en konstant hastighet när drivlinnan inte ligger i belastning såttsäga...?

Dränerar skallen med mer idiotfrågor så håll ut! ???? I mitt regbevis står det nettoeffekt 62 kw (84hk), är det effekten på svänghjulet eller är det på bakhjulet? Och ska inte hojen ha 90 hk? Har en dynojetgraf där har en likvärdig hoj till min angivit ca 70 hp i dynojet före och 90 efter mappning, är detta på bakhjulet?

Vidare funderar jag om ni som har en HYM eller annan Ducati upplever att det låter mer från kopplingen vid jämn gas i en konstant hastighet när drivlinnan inte ligger i belastning såttsäga...?
Det står samma i mitt regbevis. Är din också en -07:a? Jag har läst olika recensioner där det har stått både 90 och 95 hästar så jag vet inte vad man ska tro. Men den är rapp nog tycker jag.

På frågan om kopplingen så är det inget jag har märkt mer än det är en torrkoppling och den "skramlar" ju lite.

Dynojetsiffror är effekten på bakhjulet...

Vad kopplingen anbelangar så upplever jag inte att det låter något speciellt från den när man framför duccen med jämn gas i konstant hastighet förutom om man möjligen ligger på en något felaktig växel för stunden.
Så mitt råd är att som de flesta sätta i öronpropparna och slappna av. Och/eller växla upp eller ner.....
Kopplingen är inget stort problem!
Har kört bandagar med orginalkåpa under flera år utan något problem alls.
Visst, den låter men den kan dock användas med rätt stora glapp och spel inklusive skrammel utan att det blir haveri.

Det står samma i mitt regbevis. Är din också en -07:a? Jag har läst olika recensioner där det har stått både 90 och 95 hästar så jag vet inte vad man ska tro. Men den är rapp nog tycker jag.

På frågan om kopplingen så är det inget jag har märkt mer än det är en torrkoppling och den "skramlar" ju lite.

Min är byggd -08 med inreggad -09.

Konstigt att det anges 84 hk i regbeviset men precis som du säger har man själv läst 90-95 hk i recensioner. Någon ljuger!

Torrkoppling skramlar men blev förvånad att det skramlar mer när man slår av gasen när rätt hastighet är uppnådd.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra