Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
monterade du den över huvudtaget?. Jag menar den borde ligga kvar i bitar om så vore fallet. Alltså de kan ju inte försvinna om de inte mals ner om du förstår mig rätt. Du har nog antagligen inte bara problem med kopplingen nu. Antar att det är delad olja med växellådan och även smörjning av vevparti på den hojen. Mina egna första tankar är att de borde vara en hel del skit därinne också så du kanske får spräcka motorn.. men vad vet jag. Har haft så mycket fel förr.JaDeM skrev:hejsan nu e det så att jag delade min koppling idag och upptäckte att halva min kopplingskorg e i smulor,ena halvan e borta låg i delar i motorn,varför e ju tycker jag skumt som fan men nu till frågan....nån som vet var jag hittar kopplingskorg till min fzr 1000.vad kan en sådan kosta....
nu när jag skriver så kan jag lika gärna fråga,,,,,det var så att jag bytade lameller på min hoj och jag var noga med o montera allt rätt,,,så nu till frågan,vad kan orsaka ett sådant haveri på kopplingskorgen.ena halvan av korgen är helt borta.
JaDeM skrev:för ca: 1 månad sedan så monterade jag nya lameller på min motorcykel,,körde fram till för en vecka sedan,jag skulle wheelllaa lite med hojen o kopplade upp den i 2:ans växel,då small det till i motorn.öppna på kopplingssidan idag och såg att koplingskorgen gått åt helvete,ena halvan av korgen låg i olika stora bitar i botten på motorn,jag plockade bort sumpen o oljefilter o drog runt motorn lite o fick ut vad jag vet al skit,plockade bort vad som fanns kvar av korgen.men min fråga är vad kostar en ny kopplingskog och finns det någon som varit med om att skiter gått i sönder såhär.tyckte själv att det va konstigt att korgen var sönderslitet såhär..men vad vet jag?
Edit: finns det risk för att vehus o liknande får ta stryk av detta,måste jag dela hela hojen för att få uta all skit.själv tänkte jag när den e lagad o fylla på med skitolja o köra lite lugnt såklart o tömma igen o plocka sumpen,och hålla på sågär ett par gånger sen borde det emsta vara ute ju ???eller?
KOLLA BLOCKET DE FINNS SÄKERT NÅTJaDeM skrev:finns många Sh åkare här o nån måste veta....jag e desperat....det finns inga delar nånstans
JaDeM skrev:finns många Sh åkare här o nån måste veta....jag e desperat....det finns inga delar nånstans
JaDeM skrev:nån som kan detta med motor priser,,,ringde en skrot precis o frågade vad dom ville ha för en yzf 1000 thunderrace motor-98 1800 mil
10000kr ville dom ha
och för en Fzr 1000-91 2500mil ville dom ha 7000kr låter det rimligt....??
JaDeM skrev:nån som kan detta med motor priser,,,ringde en skrot precis o frågade vad dom ville ha för en yzf 1000 thunderrace motor-98 1800 mil
10000kr ville dom ha
och för en Fzr 1000-91 2500mil ville dom ha 7000kr låter det rimligt....??
Jag har kanske en korg... Vet inte om det ær samma på -90 mod. men e det det så har jag en... Du kan nå mig på tel. 004745417630JaDeM skrev:finns många Sh åkare här o nån måste veta....jag e desperat....det finns inga delar nånstans
kpam8 skrev:KOLLA BLOCKET DE FINNS SÄKERT NÅT
sporTlovEr skrev:Tror inte de har samma "kabelstam" mycket elektriskt måste bytas/ändras fick de svaret en gång när vi kollade en thunderace motor till en Fzr 1992:a
YZF750 skrev:Förresten, kpam9 hade en kompis med en rasad Thunderace-motor. Kolla med honom vad som hände med den.
JaDeM skrev:var hittar man en Yzf
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna