Kopplingshaveri Yamaha R6

dejvid

Skydiver
Gick med
20 Mar 2007
Hoj
Yamaha R6
Hej!

I fredags stod jag vid ett rödljus och väntade på att det skulle bli grönt. Jag hade lagt i ettans växel och stod beredd med kopplingen intryckt.
Helt plötsligt så fick jag motorstopp. Jag försökte koppla men fann att kopplingshantaget hade förlorat sitt motstånd. Det gick inte att koppla!
Jag knuffa upp hojen på trottoaren där jag spände kopplingsvajern. Därefter fungerade det igen men kopplingen tog fruktansvärt dåligt.

Jag vill inte lämna in den på verkstaden för det kommer kosta 2000 kr bara för jobbet. Jag har öppnat upp växellådan (utan att ta ut lameller och mellanskivor) utan att hitta något fel. Men sen är jag ingen fena på felsökning heller.

Jag undrar om någon har varit med om något liknande eller vet vad som kan vara fel.

Är tacksam för alla svar.

Mvh
David

Hej!

I fredags stod jag vid ett rödljus och väntade på att det skulle bli grönt. Jag hade lagt i ettans växel och stod beredd med kopplingen intryckt.
Helt plötsligt så fick jag motorstopp. Jag försökte koppla men fann att kopplingshantaget hade förlorat sitt motstånd. Det gick inte att koppla!
Jag knuffa upp hojen på trottoaren där jag spände kopplingsvajern. Därefter fungerade det igen men kopplingen tog fruktansvärt dåligt.

Jag vill inte lämna in den på verkstaden för det kommer kosta 2000 kr bara för jobbet. Jag har öppnat upp växellådan (utan att ta ut lameller och mellanskivor) utan att hitta något fel. Men sen är jag ingen fena på felsökning heller.

Jag undrar om någon har varit med om något liknande eller vet vad som kan vara fel.

Är tacksam för alla svar.

Mvh
David

Du får ju plocka ur lameller och kanske även korgen för att se efter vad som hänt. Att bara ta bort kåpan ser man inget på. Är du osäker får du nog leva med att en firma tar betalt för att laga det åt dej.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg