Kopplingsfel tror jag

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
Nu är det strul igen:huvet
När jag skulle startade mc:n så startade hon direkt ,inga knyssel där, men sen när jag skulle köra iväg så la jag i ettan så bara dog hon.
Prövade en gång till ifrån friläge till 1:an men med mer varv och hon dog bara igen. och kicken fungerar bara när växellådan är lagd i friläge annars greppar den inte.
Någon som vet vad felet kan vara?:confused:

Kolla om det är glapp på givaren till sidostödet.
Om den inte registrerar att sidostödet är uppfält så blir det som du beskriver då hojen 'tror' att stödet fortfarande är nedfällt.

den givaren är borttagen på min..

Är det gjort på rätt sätt? Så att inte hojen tror att stödet är nere hela tiden som sagt.
Annars kan det vara så att kopplinglamellerna har klibbat ihop under vintern, går hojen att rulla om du lägger i växel och håller in kopplingen? Med motorn avstängd då såklart.

Är det gjort på rätt sätt? Så att inte hojen tror att stödet är nere hela tiden som sagt.
Annars kan det vara så att kopplinglamellerna har klibbat ihop under vintern, går hojen att rulla om du lägger i växel och håller in kopplingen? Med motorn avstängd då såklart.

Hojen går att rulla med växel i och kopplingen indragen. Och den givar är borttagen på rätt sätt tror jag. men det att kicken inte funkar med växel i gör mig lite fundersam:va

Hojen går att rulla med växel i och kopplingen indragen. Och den givar är borttagen på rätt sätt tror jag. men det att kicken inte funkar med växel i gör mig lite fundersam:va

Jag vet inte exakt hur det är på din hoj men när man tar bort stödkontakten så kopplar man ihop dom två sladdarna med varandra annars tror hojen att stödet är nere. Kolla om sladdarna är ihopkopplade, dom kanske har hoppat isär eller nåt?

Det enda jag kan tänka mig är kontakten för stödet, om den går bra på tomgång å bara lägger av när du släpper upp kopplingen å försöker åka iväg. Har hojen funkat efter att kontakten togs bort?

Jag vet inte exakt hur det är på din hoj men när man tar bort stödkontakten så kopplar man ihop dom två sladdarna med varandra annars tror hojen att stödet är nere. Kolla om sladdarna är ihopkopplade, dom kanske har hoppat isär eller nåt?

Det kan det vara tack för tipset ska kolla detta:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg