Kopplingsbyte R1 -98 mm.

förlåt, jag har nu lärt mig nått nytt, jag ska ställa enklare frågor framöver.. ;)
hojen har fått en justering i/med dynojet, och ger 136 häst på bakhjulet. stift och filter har gått max 400 mil och ska bytas i vinter. ja, jag har justerat vajern, ingen fara. oljan jag körde på i sommar är Q8 Sbk racing. att det kan räcka med att byta solfjäderbrickan är ju bra. och tack för wemoto tipset!

136 hk på hjulet är väl helt ok.:tummenupp

150hk. i motorn - 11% i drivlineförlust + motorslitage så det var väl bra siffror tycker jag.

hur längt har TS. hoj rullat???

har kopplingen börjat slira så brukar lameller & skivor ta stryk.:rolleyes:

mvh.T

136 hk på hjulet är väl helt ok.:tummenupp

150hk. i motorn - 11% i drivlineförlust + motorslitage så det var väl bra siffror tycker jag.

hur längt har TS. hoj rullat???

har kopplingen börjat slira så brukar lameller & skivor ta stryk.:rolleyes:

mvh.T
Hojen har gått drygt 4000, jag har fått lägga till 800 de senaste två åren, resten är från tidigare ägare.
Noteras bör att tidigare ägaren tydligen gillade att wheela.
Motorn varvar hur fint som helst, draget i sig är det inget fel på,
i början på säsongen drog den jämnt med Kawa ZX12R om vi ska jämföra lite..
Men den hängde upp 'kommer strax' mot sensommaren,
fick samma känsla som när man åker gokart med slirkoppling,
man stampar ner pedalen men det händer inte mycket förrän efter 10 meter..
Nåja, jag får kolla nästa vecka om jag har lite tur, ska försöka hinna till garaget då.

Detta är lite beroende på vilken olja men har, men ibland kan dessa hojar slira på kopplingen innan oljan har hunnit bli riktigt varm, men sen funka helt perfekt. Har upplevt detta på flera olika exemplar, så det kan vara värt att tänka på.

Detta är lite beroende på vilken olja men har, men ibland kan dessa hojar slira på kopplingen innan oljan har hunnit bli riktigt varm, men sen funka helt perfekt. Har upplevt detta på flera olika exemplar, så det kan vara värt att tänka på.

vanligt på R1 -98-01. :tummenupp

mvh.T

Oljan har jag märkt spelar väldigt stor roll, absolut, och har kört två olika under var sin säsong, bägge har funkat riktigt bra, i år körde jag som sagt Q8 SBK racing oljan, kanon olja, absolut.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard