kopplingsbekymmer? Help!

perryjonsson

HOJKÅT
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
CBR900RR "FIGHTER"
Hej,

Funderar på köpa ett mc objekt och bygga fighter på. MC:n är en -95:as fzr 1000 med ca 5000 mil i ryggen. Det enda kända felet på hojjen är att när man kopplar och lägger i 1:ans växel får den drivning på hjulet i någon sekund innan den frikopplar. Vad kan detta bero på? Kom med lösningar och en kostnadsbild eftersom jag vill ha klart för mig hur mkt jag kan pruta.

Mvh
Perry

Hej,

Funderar på köpa ett mc objekt och bygga fighter på. MC:n är en -95:as fzr 1000 med ca 5000 mil i ryggen. Det enda kända felet på hojjen är att när man kopplar och lägger i 1:ans växel får den drivning på hjulet i någon sekund innan den frikopplar. Vad kan detta bero på? Kom med lösningar och en kostnadsbild eftersom jag vill ha klart för mig hur mkt jag kan pruta.

Mvh
Perry

För kall eller för tjock olja eller för stort kopplingsspel är nog de mest sannolika orsakerna. Rätt vanligt att det är så på kalla motorer med våt kopplning även när allt är som det ska. Inte så mycket att pruta på förmodligen.

Mvh
Jörgen

Tack för svar. Ska iaf riva hela hojen så jag får väl passa på att renovera låda lite. Är det annars en trevlig hoj? någon?

Mvh

Vet inte om den är trevlig har inte pratat men någon, typ.

En FZR är väl alltid en FZR som är en typ av elefant i färglad plastförpackning :gnissla

Tjöp hojen om det känns rätt, lixom :tummenupp

okey du menar att den är klumpig och tung? grejen är väl att jag vill ha en hoj som har rätt mycket att trycka med för en billigare slant. annars kan jag lika gärna köpa en lätt 600 och dreva den lite till en riktig busmaskin.. kommer endast köra inne i stan.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg