Kopplings strul gsxr 1000 k6?

resare84

Ride on..
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 - 06
Har haft problem med att kopplingen typ nyper vid häftigare starter och rev isär kopplingen nu och ser att vissa stålskivor har lätta blånader. Någon som skulle kunna säga att detta är felet samt var man smidigt kan köpa lamellskivor o stålskivor på internet?

enklare och billigare är väl att blästra skivorna och byta lameller )

Jag har en motor som i delar som ligger och skräpar hemma... Tror lameller och skivor är i bra skick... Dom är till salu ganska billgt om du är intresserad.
Har även hela kopplingshuset med kopplingskorg och allt om det skulle va något annat som är slitet.

Jag har även för mig att jag har läst på amerikanska forum att grabbarna där borta gör en mod av korgen. Om jag inte minns fel så borrar dom hål i korgen på vissa ställen för att oljan ska cirkulera och kyla/smörja bättre.
Kan va värt att kolla upp...

Ja det kanske inte vore helt fel o köpa bättre begagnat o se om det är det som verkligen är problemet. Va hade du tänkt dig för grejorna (skivor & lameller) Hur långt har grejorna rullat?

Jag har även för mig att jag har läst på amerikanska forum att grabbarna där borta gör en mod av korgen. Om jag inte minns fel så borrar dom hål i korgen på vissa ställen för att oljan ska cirkulera och kyla/smörja bättre.
Kan va värt att kolla upp...
Det låter vanskligt att borra i korgen, den lär ju inte ha material i överflöd direkt :näsblod Om inte annat så måste man väl borra väldigt precis med rätt borr? Har du hört något om livslängden på såna korgar?

Huggande koppling säger du, jo du kör gixxer välkommen i klubben
Hade också problem me min de är dom 2 stora brickorna innanför lameller och stålskivor som spökar, dom har nån lock-up funktion men med tiden (bakhjulsåka-slir) så nötes spår i sista stålskivan och funktionen ballar ur med huggande som följd, kolla om du har slitspår i nån av skivorna å montera denna isf inte längst in.
att skivorna e blånade spelar mindre roll bara dom e raka.

Jag kan ha fel men var det inte ett "fabriksfel" på någon årsmodell på gixxer 1000? Något med slirkopplingen vill jag minnas....... Det var många som hade problem med det iaf!

Det låter vanskligt att borra i korgen, den lär ju inte ha material i överflöd direkt :näsblod Om inte annat så måste man väl borra väldigt precis med rätt borr? Har du hört något om livslängden på såna korgar?

äh det finns massor med material i korgen... Några små hål för oljeflöde lär inte spela ngn roll för hållfastigheten...
Om jag inte minns fel så var det i "bakstycket" där drevet och klackarna till slirkopplingen sitter...

Ja det kanske inte vore helt fel o köpa bättre begagnat o se om det är det som verkligen är problemet. Va hade du tänkt dig för grejorna (skivor & lameller) Hur långt har grejorna rullat?

Vet inte riktigt, men dom slirade inte när motorn rasade och jag köpte nya samtidigt som jag köpte ny motor.
Du kan få köpa ett komplett set med lameller och skivor för 500kr
tror endast lamellerna går på strax över 1200kr nytt

Jag hade aldrig problem med kopplingen på min hoj..

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...