Kopplings Problem ?

freddaj

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Hoj
Husabusa Fs650e -06 , Suzuki RMZ 450 -06 motard
Har en husaberg 650 -06 som endast gått 10H och när jag släpper upp kopplingen med lite gas så skricker det från motorn sen när man väl gjort starten och släppt ut kopplingen slutar det direkt. Så det inga problem att växla o.s.v i högre farter. Skulle vara konstigt om lamellerna var slitna efter 10 h så någon som har någon tidigare erfarenhet av detta ? Det är altså precis i startögonblicket med lite extra gas det skricker till. :va

Vet inte vad det beror på men jag har haft det till och från på min oxå. Andra har det oxå men det verkar inte vara nåt som är fel. Rock on :yoparty

så är min ktm 525sx också. skriker när jag ska iväg på ettan men annars märks ingenting.

Då tycker jag ni ska gå till botten med detta problem..ni verkar alla ha samma.........nobody likes a missljud från the motor när det ska startas.....elle:confused:

DunderDan skrev:
2489787 Då tycker jag ni ska gå till botten med detta problem..ni verkar alla ha samma.........nobody likes a missljud från the motor när det ska startas.....elle:confused:

Om det funkar ska man inte pilla med det!

Ljunghusen skrev:
2489990 Har samma sak på min bil... Misstänker urtrampningslagret?

Fan trode jag var ensam om detta probelm =)
Jaa men efter som husabergen endast gått 10h så bör det varken vara ett lager eller lameller, Sen om jag inte minns fel så blir det när motorn är varm, d.v.s efter en liten stund bara.:va

freddaj skrev:
2490288 Fan trode jag var ensam om detta probelm =)
Jaa men efter som husabergen endast gått 10h så bör det varken vara ett lager eller lameller, Sen om jag inte minns fel så blir det när motorn är varm, d.v.s efter en liten stund bara.:va
Har du redan åkt 10 timmar ???
Vanligt att dom låter så där inget fel.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey