kopplings problem på r1a -03 hjääälp

MR. SCH

Mr sch
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
R1 03
Kopplingsproblem R1 -03
Har ett kopplingsproblem med min r1a -03. Efter vinterns stillastående har jag fått problem med kopplingen. När jag startar hojen, trycker in kopplingen o petar i ettan så tvärstannar den med ett ryck framåt, alltså kopplingen biter inte. Samma sak händer om jag har motorn av o växlar, håller jag in kopplingen o försöker rulla den går det inte. Har prövat att rengöra lamellerna som var rätt ihopklibbade och då kunde jag växla o koppla den när jag hade tömt den på olja och hade motorn avstängd. När jag fyllde på med ny olja o prövade händer samma problem igen, o den vill inte rulla med kopplingen itryckt. Vad ska man göra?? Har även kollat kopplingsvajern o ser inget konstigt med den. Frågade en kille om råd som sa att jag kanske skulle pröva att starta den o pröva att rulla utför en backe o lägga i ettan så kanske det skulle gå till sig. Nån som prövat nåt sånt?? Jag tycker det låter lite riskabelt. Snälla Hjälp mig vill ju ut o köra!!

Räcker det inte med att starta en tråd i ämnet?

näe .. är desperat you know how it feels när kompisarna kör o inte man själv..

Du har alltså haft isär kopplingen o det är likadant ändå???

Visst kan det klibba ihop efter en längre tid i garaget men det brukar ju släppa bara motorn (oljan) blir varm.

Du har alltså haft isär kopplingen o det är likadant ändå???

Visst kan det klibba ihop efter en längre tid i garaget men det brukar ju släppa bara motorn (oljan) blir varm.

Så var det för mig efter oljebadet med nya lameller. Lät motorn gå varm så var den som vanligt

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!