R1 T
Sänkt kompression
Jag och en kompis har problem med kopplingen på hans DR650 –94
Problemet är att den inte vill koppla ur, med fult indragen koppling så drar den så mycket att det inte går att hålla emot.
Problemet kom helt plötsligt under körning.
Vi har provat att byta lammeler och stålplattor (Suzuki original), anledningen till att vi trodde att det var lammelar var att de låg över spec. (de var för tjocka) och att några var skeva, vi har även bytt olja.
Förövrigt kan vi inte se något mekanisk fel på kopplingen, men det verkar som att kopplings armen inte har tillräcklig slaglängd, men vi kan inte hitta något fel på den.
Är det någon som har nån ide om vad det kan vara för fel.
R1 T och Kompis
Problemet är att den inte vill koppla ur, med fult indragen koppling så drar den så mycket att det inte går att hålla emot.
Problemet kom helt plötsligt under körning.
Vi har provat att byta lammeler och stålplattor (Suzuki original), anledningen till att vi trodde att det var lammelar var att de låg över spec. (de var för tjocka) och att några var skeva, vi har även bytt olja.
Förövrigt kan vi inte se något mekanisk fel på kopplingen, men det verkar som att kopplings armen inte har tillräcklig slaglängd, men vi kan inte hitta något fel på den.
Är det någon som har nån ide om vad det kan vara för fel.
R1 T och Kompis