Har precis införskaffat en cbr 900 -97..
Ägaren sa att kopplingen börjat slira sedan han bytte olja, har också hört att det lätt kan bli så vid användning av "fel" olja.
Funkar hur bra som helst när man kör igång på ettan, helt perfekt.
Men när man sedan kommer upp på varv så slirar den en del då och då.
Det är också omöjligt att koppla upp den på bakhjulet, det slirar även där.
Någon som har erfarenhet av detta?
Otroligt tacksam för svar.
MVH
Richard
Ägaren sa att kopplingen börjat slira sedan han bytte olja, har också hört att det lätt kan bli så vid användning av "fel" olja.
Funkar hur bra som helst när man kör igång på ettan, helt perfekt.
Men när man sedan kommer upp på varv så slirar den en del då och då.
Det är också omöjligt att koppla upp den på bakhjulet, det slirar även där.
Någon som har erfarenhet av detta?
Otroligt tacksam för svar.
MVH
Richard