Kopplingenhugger, Husqvarna WR 125 -99...

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Tjena.

Har lite problem med min husky.... Kopplingen hugger, dvs, det finns i princip inget dragläge alls...

Den frikopplar kanon, drar inte nått om man står på ettan med kopplingen inne. Den slirar inte när den är ute heller... Står man o ska köra iväg släpper man ut koppling lungt, POFF så hugger det till bara...

Bytte växellådsolja för ett tag sedan, körde en sväng efter det, då hjälpte det lite, blev inte helt bra men hjälpte ändå en hel del, men sen blev det likadant igen.... :confused:

Vad tror ni detta beror på och frammförallt, vad ska jag göra åt det? Börjar bli jobbigt nu när det är lite fäste ute...

Kolla kopplingvajren först om den löper som den skall annars kan det vara kopplingskorgen som börjar bli sliten.

Långa farbron skrev:
Kolla kopplingvajren först om den löper som den skall annars kan det vara kopplingskorgen som börjar bli sliten.
Okej, tack för hjälpen...

Om det är kopplingkorgen.. hur pass dyrt är det att byta?

EDIT; nån annan som har någon idé om vad det mer skulle kunna va?

Det låter som att det är kopplingskorgen...

Om det inte är så mycket går det att "ful-mecka" och köpa sig lite tid (om man tex inte kan fixa en ny korg direkt) genom att ta fram farbror fil och bara fila ner de vassa kanterna LITE(!).
Om du ska köpa en ny korg är det nog bättre att köpa en "trim" korg. Kostar i princip det samma men brukar vara i mkt hårdare material så att det inte blir hack lika fort igen!

Kommer dåligt ihåg vad en korg kostar, men ~1000:- kan det nog kosta (det var ett tag sedan jag körde) men ring en husqvarna säljare tex Nilssons Motor i Sk.Fagerhult så hjälper de dig direkt. :tummenupp

RacerX skrev:
Kommer dåligt ihåg vad en korg kostar, men ~1000:- kan det nog kosta (det var ett tag sedan jag körde) men ring en husqvarna säljare tex Nilssons Motor i Sk.Fagerhult så hjälper de dig direkt. :tummenupp

Ring Halvards motor istället om du ska handla över telefon. Knåda ska vara bra oxå, fast dom har jag ingen personlig erfarenhet av.

Barrett skrev:
Ring Halvards motor istället om du ska handla över telefon. Knåda ska vara bra oxå, fast dom har jag ingen personlig erfarenhet av.
Kan rekomendera Knåda! Ringde innan Jul, och fick mina delar som en julklapp på posten dagen efter, satte in pengara på deras konto samma dag som jag beställde... Och då bör jag nämna att jag skulle ha en udda ÖD kolv till min WR250, jag hade ringt runt som en tok, och samtliga lovade lång vänte tid...
Utom då Knåda som hade den på lager :) Lycka till med kopplingen! :tummenupp

Tack för hjälpen allihop. Har aldrig pillat med koppling innan med det är inte allt för svårt eller...?

Ska kolla upp vajjern först, sen får man väll skruva ner, ser om det går o fulmeka till det, annars får man göra det ritkigt o köpa nytt o bli fattig...

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...