Kopplingen tar inte efter vätskebyte! SNABB HJÄLP ÖNSKAS!

Skydive

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
SV1000S -07
Hallå!

Bytte precis kopplingsvätska och nu tar inte kopplingen alls. Det är garanterat ingen luft i då jag luftat fyrtioelva gånger.

Vad är felet och hur löser jag det?!
Det är en VTR1000F

Hojen måste bli klar innan kvällen faller på... Panik känsla :huvet

Tack på förhand

är garanterat luft i om kopplingen inte tar, antar att du har avluftningsnippel nere vid slavcylindern?
lossa lite på banjon uppe vid kopplingshandtaget och lufta där med, kan säkert ligga luft i handtaget

Yes det har jag.. Det borde dock inte finns luft då jag tryckte in vätskan nedifrån med spruta och slang. Hojen står ganska lutad i en backe, kanske är det därför luften inte förvinner? Ska ut och pröva det. Tar med mig datorn om någon kan komma på något annat fel..

Tack för svaret!

När jag luftar kommer det nästan inte vätska alls, vi snackar en droppe per handtagspump...

Även om det är pyttelite luft i systemet borde det ju kännas lite i handtaget, nu är det NADA tryck..

Ngra fler idéer?

När jag luftar kommer det nästan inte vätska alls, vi snackar en droppe per handtagspump...

Även om det är pyttelite luft i systemet borde det ju kännas lite i handtaget, nu är det NADA tryck..

Ngra fler idéer?

Ditt system verkar i mina ögon fortfarande vara mycket luftfyllt. Förmodligen även luft i handtaget.

Last edited:
Jepp, lossa banjon helt lätt som start för att se om det pyser till där. Trumma sedan på slangen lite och se om det bubblar i koppen. Börja med banjon dock. God tur!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back