Dominator-Rocks
Guest
Dominator-Rocks skrev:2447890Hjälp
Nu vart jag orolig, jag hade tänkt att fylla i Biltema Mc racing olja i min Dominator idag, vad tror ni om det ?
Bytte olja och filter idag, hällde i ----------------------

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dominator-Rocks skrev:2447890Hjälp
Nu vart jag orolig, jag hade tänkt att fylla i Biltema Mc racing olja i min Dominator idag, vad tror ni om det ?
Vet du om att det finns två oljepluggar? En under motorn och en i ramen.Dominator-Rocks skrev:2450598Bytte olja och filter idag, hällde i ----------------------kört ca 3 mil och märkte inte av något slir
![]()
fftopic Jag har bara haft DOminatorn ett par månader visste inte ricktigt när förra ägaren hade bytt olja så jag tänkte det var bäst å göra, tappade ur den gammla vilkte vart dryga litern
![]()
det SKA vara 2l
![]()
tur man bytte i alla fall
![]()
![]()
supermoppe skrev:2450609Vet du om att det finns två oljepluggar? En under motorn och en i ramen.
UrbanTiger skrev:2447283Eller också har den oljan inte rätt friktionstillsatser för våtkoppling.
Dominator-Rocks skrev:2450598Bytte olja och filter idag, hällde i ----------------------kört ca 3 mil och märkte inte av något slir
![]()
fftopic Jag har bara haft DOminatorn ett par månader visste inte ricktigt när förra ägaren hade bytt olja så jag tänkte det var bäst å göra, tappade ur den gammla vilkte vart dryga litern
![]()
det SKA vara 2l
![]()
![]()
![]()
Mogge70 skrev:2463196Hej igen Namne!![]()
Pratade just med en kompis som har samma problem som dig. Han har en Thunderace -97:a, men den slirar bara när den är kall sen slutar det. Han har också Q8/OK oljan som du, han tänkte byta fjädrar i kopplingen på sin.
Något för dig?![]()
Ha de!![]()
Mojjje skrev:2463247Hey number 2!!
Tack för tipset, men jag har bytt fjädrarna också....är mer inne på att stålskivorna kan ha slagit sig,såg dock inga såna tendenser när jag rev alltihop nu ikväll, eller om den inte tyckte om shell-oljan heller. Ska veva mig iväg till Carlbarks så fort jag vaknar imorgon. Nu tänker jag bara njuta av romen och så småning om gå och nanna kudden.
//Morgan
imaster skrev:2447926Du menar alltså att det finns människor som faktiskt använder mineralolja? Har ni nåt emot era hojar eller?
Du får nog släppa sargen och läsa på lite om hel-/delsynteter. Köper man en MC-olja (notera - MC-olja) så är det inte oljans fel om kopplingen kör slut. Hel- och delsynteter ger starkare oljefilm - bättre smörjning än mineralolja och det lär inte vara det som orsakade ditt kopplingstrassel. Den var antagligen ändå påväg att gå åt, nån som slirar lite för mycket med den (övningskörning?) eller bara allmänt kass - inte bytt på två evigheter och sju svåra år...
Dominator-Rocks skrev:2450598Bytte olja och filter idag, hällde i ----------------------kört ca 3 mil och märkte inte av något slir
![]()
![]()
det SKA vara 2l
![]()
![]()
![]()
Mogge70 skrev:2463397Iam not a number, Iam a free man! (Iron Maiden "The number of the beast-plattan)![]()
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |