Benny C
Stadig men lite på sladd
- Gick med
- 9 May 2008
- Hoj
- 2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Körde på Anderstorp i helgen och under eftermiddagen på söndagen, 30C och nästan ingen vind, ca 20 minuter in i passet efter flygrakan när jag ska växla ner så går det inte att växla! Kopplingen tar inte helt utan med handtaget fullt inne så är det fortfarande lite driv på hjulet vilket gör att nedväxlingen inte funkar.
Körde in i depån och skruvade ut vajern lite så att den tog och körde färdigt passet. När hojen sedan stått och svalnat så var jag tvungen att skruva in vajern igen eftersom den nu slirade hela tiden istället och släppte inte riktigt, alltså var den tillbaks där den skulle vara.
Frågan är nu om kopplingen kan vara på väg att ge sig eller om detta enbart var ett värmeproblem i kombination med den hårda motorbroms man kör på Anderstorp och slirkopplingen som överhettar och att det bara är tillfälligt och inte något direkt allvarligt.
Hojen är en Kawa ZX-10R 08.
Benny
Körde in i depån och skruvade ut vajern lite så att den tog och körde färdigt passet. När hojen sedan stått och svalnat så var jag tvungen att skruva in vajern igen eftersom den nu slirade hela tiden istället och släppte inte riktigt, alltså var den tillbaks där den skulle vara.
Frågan är nu om kopplingen kan vara på väg att ge sig eller om detta enbart var ett värmeproblem i kombination med den hårda motorbroms man kör på Anderstorp och slirkopplingen som överhettar och att det bara är tillfälligt och inte något direkt allvarligt.
Hojen är en Kawa ZX-10R 08.
Benny

, men den älskade nog inte mig. Dom innersta skivorna blev alldeles blå och slog sig. Speciellt på banor men mycket långa inbromsningar (Anderstorp). Men att byta dom två blå stålskivorna tog inte lång stund.