Kopplingen kopplar inte ur helt. ?

daneel

Rostig...
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
Benelli 1130 TNT
Hallå MC vänner!

Undrar om det skall är ngt fel om inte kopplingen kopplar ut helt? :va
När jag ställer upp hojen på depåstödet, håller in kopplingen och lägger in en vxl så börjar hjulet att snurra sakterliga, jag kan stanna hjulet med en hand om jag tar i lite...
Det jag har gjort för att försöka fixa detta är att byta vätskan (hydralkoppling) och justera handtaget ("snurran" som sitter där). Detta hjälpte lite då jag innan inte kunde hålla emot hjulet alls.

Gör det något att det är såhär? behöver jag byta/laga ngt? :confused:

Tack för hjälp! :tummenupp

Mvh
Daneel

Så lite är helt normalt, oljans viskositet gör att lamellerna driver lite grand.
Inget att oroa sig för.

Vill hojen däremot driva framåt när du står vid ett rödlyse tex eller river till i gruset när du lägger i en växel är det värre, då kan tex stålskivorna ha slagit sig.

Så lite är helt normalt, oljans viskositet gör att lamellerna driver lite grand.
Inget att oroa sig för.

Vill hojen däremot driva framåt när du står vid ett rödlyse tex eller river till i gruset när du lägger i en växel är det värre, då kan tex stålskivorna ha slagit sig.

Okej, Tack för svar, :)

Jo den hackade allt till endel innan jag bytte vätskan, Den drev "lite" frammåt när jag satte båda fötterna i backen o lyfte av min vikt. Nu är den som sagt något bättre men det känns alltid bra att fråga.. Upplevde inte detta fenomenet med mina tidigare hojar..

Åter igen, Tackar
Daneel

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!