Koppling

Kimmse

Noll Koll
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
CBR929RR FireBlade -00
Hej.
Kopplingen på min yz (125,98) är lite konstig.
jag har precis bytt lameller och satt ihop allt men när man trycker in kopplingen så är det något som tar imot på slutet, det går inte att trycka in den mer.
och när man trycker ner själva kopplingshandtaget så är där ett litet glapp i den. är det någon som vet något???
är tacksam för alla svar!!!!

MVH/Kimmse

:bow

Kimmse skrev:
Hej.
Kopplingen på min yz (125,98) är lite konstig.
jag har precis bytt lameller och satt ihop allt men när man trycker in kopplingen så är det något som tar imot på slutet, det går inte att trycka in den mer.
och när man trycker ner själva kopplingshandtaget så är där ett litet glapp i den. är det någon som vet något???
är tacksam för alla svar!!!!

MVH/Kimmse

:bow

öhh... lite glapp längst ut på typ 2-5mm är så det ska vara annars kommer du slipa ner dina lameller igen.
Vanligtvis när en koppling inte känns som den gjorde innan byte så beror det på att man inte riktigt har satt tillbaka som det ska i kopplingshuset. :D (misstänker att du har knäckt den gåtan alldeles själv) Är du säker på att inte någon av låsbrickorna ligger och spjärnar emot? Är friktionsplattorna vända åt rätt håll?
Skruva isär å kolla.

Re: Re: Koppling

Fenix skrev:
öhh... lite glapp längst ut på typ 2-5mm är så det ska vara annars kommer du slipa ner dina lameller igen.
Vanligtvis när en koppling inte känns som den gjorde innan byte så beror det på att man inte riktigt har satt tillbaka som det ska i kopplingshuset. :D (misstänker att du har knäckt den gåtan alldeles själv) Är du säker på att inte någon av låsbrickorna ligger och spjärnar emot? Är friktionsplattorna vända åt rätt håll?
Skruva isär å kolla.

Nej det är det är inte där det glappar det är mitt i, först tar den som den ska sen kommer ett liteet glapp precis som om något hoppar av eller tillbaka.
men tack för svaret får plocka isär den igen och kolla......

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul