koppling

nu har ja skruvat isär kalaset... lamellerna e slut.. nästan inget mönster alls kvar på dom.. hur mycket ska d va??

hur viktigt är det att sätta dom tunna stål skivorna i rätt läge när man sätter ihop det igen?? ... ja har inte tagit bort dom än...

//Patrik
 
ahh... äntligen har ja fått ordning på kopplingen igen!! nu drar den helöt annorlunda.. va ruskit nära på å åka ikull när bakhjulet helt oväntat och plöttsligt spann på asvalten... vilket nästan alldrig hänt förut!!!

till er som fundrar på å byta lameller kan ja bara säga: BYT!!!
 
Även jag skall ta och ge mig på att byta mina lameller, så har lite frågor. Var det svårt att byta? Tog det lång tid? Vad fick du pynta för de nya lamellerna? Något speciellt man ska tänka på när man byter så att det inte blir fel?

/Spiken
 
Spiken skrev:
Även jag skall ta och ge mig på att byta mina lameller, så har lite frågor. Var det svårt att byta? Tog det lång tid? Vad fick du pynta för de nya lamellerna? Något speciellt man ska tänka på när man byter så att det inte blir fel?

/Spiken
Det är plättlätt! De grejer du Janne! Sätt dom rätt bara ;) Finns det små "pluppar" på stålplattorna ska dom sitta med ett visst antal grader från varandra.
Spänn fjädrarna också, lika bra. Eller köp hårdare och spänn dom.
 
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: Hur får man ut avdragna skruvar? Lyckades dra sönder en av de fyra skruvhelvettena som håller fast lamell kåpan.... eller vadafan skiten heter.. så jävla skitigt förbannad nu :mad: :mad: :kulspruta :mad:
 
Spiken skrev:
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: Hur får man ut avdragna skruvar? Lyckades dra sönder en av de fyra skruvhelvettena som håller fast lamell kåpan.... eller vadafan skiten heter.. så jävla skitigt förbannad nu :mad: :mad: :kulspruta :mad:
Du hade en jävla tur att skruven gick åt helvette ist för att du drog korgen eller ena benet på den! Men de är ju lite knepigt med avdragna skruvar..fast de löser vi! :)
 
Spiken skrev:
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: Hur får man ut avdragna skruvar? Lyckades dra sönder en av de fyra skruvhelvettena som håller fast lamell kåpan.... eller vadafan skiten heter.. så jävla skitigt förbannad nu :mad: :mad: :kulspruta :mad:

Allting gåt med Vilja, Våld och Vasselin :cool:
 
Jag tänkte kika på hur kolven såg ut på min så jag rev lös motorn dagen innan jag skulle besikta.. Smart.. Nja :rodnar :D

Blev klar 03.30 :crash
 
dom där skivorna me pluppar på spelar inte så stor roll hur du sätter dom.. bara du inte sätter dom lika... så vrid dom lite som du känner för.. d gjorde ja.. d funka fint... ja satte dom me ungefär lika mellan varja plupp... kommer dock inte ihåg hur mkt... priset på nya lammeller är 52:- st det sitter sex st altså 312:- inte farligt alls... å fjädrarna behöver du inte göra nåt åt.. om du gör det tänk på att det bli hårdare att koppla då...

ja bytte inte mina fjädrar å d funkar klockrent... va ute idag... 145km/h (enl BMW mätare)
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top