koppling zx10r ??

Ride

Det löser sig
Gick med
6 Jul 2006
Hoj
H-D
Jag var i garaget igår, och tittade till hojjen. Man har ju hyfsad abstinens just nu.:gnissla

Jag kunde inte motstå frestelsen att starta upp henne, ville höra hennes vackra stämma.
Sagt och gjort, där stod hon och brummade uppe på depåstöd. Längtan efter sommaren förvandlades från stor till brutal!
Jag drog in kopplingen och trampade i ettan, men vafan? Bakhjulet snurrar, trots att jag håller in kopplingen:va
jag provar att justera kopplingen (uppe&nere) men jag lyckas inte frikoppla eländet. För visst ska den frikoppla helt:confused:

Jag köte den sent i höstas, och jag hann bara med en körning innan det vita helvetet ramlade ner från himlen. Under min enda provkörning upptäckte jag iaf inget konstigt.

Jag vet inte ifall den förre ägaren har bytt olja i den, saknar s-bok. Kan det vara oljan? -kanske ska tillägga att den gått 600mil

som ni kanske redan har räknat ut, så är jag ingen mekaniker. Så jag uppskattar all hjälp! (och helst ska ni säga "helt normalt, ska va så":D )

Jag var i garaget igår, och tittade till hojjen. Man har ju hyfsad abstinens just nu.:gnissla

Jag kunde inte motstå frestelsen att starta upp henne, ville höra hennes vackra stämma.
Sagt och gjort, där stod hon och brummade uppe på depåstöd. Längtan efter sommaren förvandlades från stor till brutal!
Jag drog in kopplingen och trampade i ettan, men vafan? Bakhjulet snurrar, trots att jag håller in kopplingen:va
jag provar att justera kopplingen (uppe&nere) men jag lyckas inte frikoppla eländet. För visst ska den frikoppla helt:confused:

Jag köte den sent i höstas, och jag hann bara med en körning innan det vita helvetet ramlade ner från himlen. Under min enda provkörning upptäckte jag iaf inget konstigt.

Jag vet inte ifall den förre ägaren har bytt olja i den, saknar s-bok. Kan det vara oljan? -kanske ska tillägga att den gått 600mil

som ni kanske redan har räknat ut, så är jag ingen mekaniker. Så jag uppskattar all hjälp! (och helst ska ni säga "helt normalt, ska va så":D )

Hej

Du kan nog vara lugn.. kopplingar "klibbar" ofta ihop lite när de stått oanvända länge. Om du belastar hjulet med bromsen eller ställer ner den så den står på hjulen så lossnar kopplingen direkt, det räcker med att rulla den mer växel i och nypa in kopplingen så lossnar det. Dock kommer alltid en viss drivning att överföras av den olja som finns mellan lamellerna, denna kan ofta räcka till för att dra runt hjulet när det är fritt från belastning

Det är lungan! Hade exakt samma "problem" när jag skulle ta en sväng ute i snön förra vintern. Fick lite panik men fick snart förklarat för mig att det inte är nån fara.

Mkt nöje med hojen i vår!

Som ovan säger så är det helt normalt men se till att justeringen återställs så du inte verkligen pajar kopplingen till våren. :tummenupp

Härligt att höra! nu känner jag mig betydligt lugnare.
Tack för hjälpen gubbs:tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...